دانش و فناوری

افزایش 1300 درصدی سرقت خودروهای کره‌ای با آموزش‌های تیک تاک

آمار نشان می‌دهد سرقت برخی مدل‌های معین از دو برند کره ای هیوندای و کیا در ایالات متحده رو به افزایش است. نکته عجیب اینکه شبکه‌های اجتماعی نقشی پررنگ در این ماجرا دارد، چرا که در ماه‌های اخیر ویدیوهای زیادی در رابطه با سهولت سرقت مدل‌های فاقد ایموبلایزر در تیک تاک و یوتیوب منتشر شده است!

افزایش سرقت <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c'>هیوندای</a> و <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%db%8c%d8%a7'>کیا</a>

داده‌های پلیس سینت پال مینه‌سوتا حکایت از آن دارد در یک سال گذشته سرقت خودروهای کیا 1300 درصد و سرقت خودروهای هیوندای 584 درصد افزایش یافته است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم سال گذشته 18 دستگاه کیا در مرکز ایالت مینه‌سوتا به سرقت رفته؛ حال آنکه این رقم امسال به 256 دستگاه رسیده است. تعداد مدل‌های به سرقت رفته از هیوندای در سال قبل هم 31 دستگاه بود، اما امسال 212 دستگاه توسط سارقان دزدیده شده است.

بررسی داده‌های مربوط به سایر نواحی نیز نشانگر اتفاقی مشابه است. در گرند رپیدز میشیگان حدود 45 درصد از کل سرقت‌های خودرویی در ماه ژوئن به دو برند هیوندای و کیا مربوط می‌شود! آمار سرقت محصولات هیوندای و کیا در سینت لوئیز هم امسال به ترتیب 222 و 254 درصد رشد کرده است. افزایش قابل توجه در سرقت خودروهای این دو برند در ممفیس، سینسناتی و کلمبوس نیز دیده می‌شود.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به گفته مقامات دولتی، مدل‌های معینی که فاقد ایموبلایزر هستند، طعمه سارقین قرار می‌گیرند. در نامه‌ای که توسط یکی از مقامات میلواکی به کیا نوشته شده، آمده:

«ما از کیا موتورز آمریکا درخواست می‌کنیم تغییراتی بنیادین در رابطه با مکانیسم‌های امنیتی خودروهای خود انجام دهد. ما نه تنها به خاطر حفاظت از دارایی‌ها و مالکین محصولات شما، بلکه به خاطر کاهش فشار به پلیس و اطلاع‌رسانی به سایر مواردی که دارای ایراداتی در سیستم قفل هستند، باید کاری انجام دهیم.»

در بیانیه رسمی منتشر شده، هیوندای و کیا نسبت به رشد سرقت ابراز آگاهی کرده و افزوده‌اند تمامی مدل‌های 2022 از ایموبلایزر بهره‌مند هستند. آنطور که پلیس گرند رپیدز اعلام کرده، اکثر سارقین محصولات هیوندای و کیا زیر سن قانونی هستند. به گفته رئیس پلیس گرند رپیدز بیشتر این سارقین به گروه سنی جوانان و نوجوانان تعلق دارند.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا