دانش و فناوری

توما براوو شرکت امنیت سایبری بریتانیا Darktrace را با قراردادی 5 میلیارد دلاری خصوصی می‌کند

Darktrace قرار است در قراردادی خصوصی شود که ارزش این غول امنیت سایبری مستقر در بریتانیا را حدود 5 میلیارد دلار می کند.

یک نهاد تازه تاسیس به نام Luke Bidco Ltd، که توسط غول سهام خصوصی توما براوو تشکیل شده است، پیشنهادی تمام نقدی به مبلغ 7.75 دلار (6.20 پوند) برای هر سهم ارائه کرده است که نشان دهنده 44 درصد حق بیمه نسبت به میانگین قیمت آن برای دوره سه ماهه است. به پایان می رسد در 25 آوریل. با این حال، این حق بیمه زمانی که در مقابل قیمت بسته شدن Darktrace در روز گذشته قرار می گیرد، تنها به 20 درصد کاهش می یابد، زیرا سهام این شرکت در ماه گذشته 20 درصد افزایش یافته و به 5.18 پوند رسیده است.

Darktrace که در سال 2013 در کمبریج، انگلستان تأسیس شد، بیشتر به خاطر هوشمندهای تشخیص تهدید با هوش مصنوعی شناخته می شود، که از یادگیری ماشین برای شناسایی فعالیت غیرعادی شبکه و در نتیجه تلاش برای حملات باج افزار، حملات خودی، نقض داده ها و موارد دیگر استفاده می کند. این شرکت مدعی مشتریان بزرگی از جمله آلیانز، ایرباس و شهر لاس وگاس است.

پس از جمع آوری حدود 230 میلیون دلار سرمایه VC و رسیدن به ارزش خصوصی 1.65 میلیارد دلاری، Darktrace در آوریل 2021 در بورس اوراق بهادار لندن با ارزش روز افتتاحیه 2.4 میلیارد دلار عرضه شد. سهام آن در اواخر همان سال به بالاترین حد خود یعنی 9.45 پوند رسید و در فوریه گذشته به 2.29 پوند سقوط کرد، اما از ابتدای سال به طور پیوسته در حال افزایش بود و از آن زمان به زیر 4 پوند نزول نکرده بود. اوایل ماه مارس

ارزش گذاری کامل بر اساس پیشنهاد توما براوو بالغ بر 5.3 میلیارد دلار است که به عنوان مبنای رقیق کامل شناخته می شود، که تمام اوراق بهادار قابل تبدیل را در نظر می گیرد و برای ارائه دیدگاه جامع تری از ارزش گذاری یک شرکت طراحی شده است. با این حال، ارزش شرکت در این نمونه تقریباً 4.9 میلیارد دلار است که شامل ملاحظات اضافی مانند بدهی و موقعیت های نقدی است.

اخیراً مجموعه‌ای از معاملات “خصوصی” وجود داشته است، و Vista Equity در این ماه اعلام کرد که قصد دارد پلتفرم بهینه‌سازی درآمد مدل N را با معامله 1.25 میلیارد دلاری خریداری کند – پنجمین معامله خصوصی خود در 18 ماه گذشته. و ماه گذشته، توما براوو فاش کرد که شرکت نرم‌افزار مدیریت رویدادهای مهم Everbridge را با معامله 1.8 میلیارد دلاری خصوصی می‌کند.

در یک سند روابط سرمایه‌گذار که امروز منتشر شد، توما براوو گفت که Darktrace یک فرصت جذاب برای افزایش قرار گرفتن در معرض بازار امنیت سایبری در حال رشد است.

اندرو آلمیدا، شریک توما براوو، گفت: «دارک‌تریس در لبه‌ی پیشرفته‌ی فناوری امنیت سایبری قرار دارد و ما مدت‌هاست که پلتفرم و قابلیت آن در هوش مصنوعی را تحسین می‌کنیم». سرعت نوآوری در امنیت سایبری در پاسخ به تهدیدات سایبری که به طور همزمان پیچیده، جهانی و پیچیده هستند، در حال افزایش است.

به طور جداگانه، Darktrace گفت که قبلاً رویکردهای توما براوو را به این دلیل که پیشنهادات بسیار کم است رد کرده است – چیزی که این دو اکنون به وضوح با پیشنهاد اصلاح شده آن را حل کرده اند.

گوردون هرست، رئیس Darktrace، گفت: «پیشنهاد پیشنهادی یک حق بیمه جذاب و فرصتی برای سهامداران برای دریافت اطمینان از پرداخت نقدی با ارزش منصفانه برای سهام خود است. خرید پیشنهادی دسترسی Darktrace را به یک شریک مالی قوی در Thoma Bravo، با تخصص عمیق در بخش نرم‌افزار، فراهم می‌کند که می‌تواند موقعیت شرکت را به عنوان بهترین کسب‌وکار هوش مصنوعی سایبری در کلاس خود که مقر آن در بریتانیا است، افزایش دهد.

البته این معامله همچنان منوط به تایید سهامداران است، اما شرکت ها گفتند که انتظار دارند تا پایان سال 2024 این معامله را تکمیل کنند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا