دانش و فناوری

دو صندوق بزرگ سهام در این هفته از اروپا راه اندازی شدند. چه چیزی می دهد؟

این هفته دو صندوق بزرگ سهام در اروپا از دروازه خارج شدند. بنابراین، چه چیزی می دهد؟

در اوایل سال جاری، چگونگی جمع‌آوری 40 میلیون دلاری و راه‌اندازی صندوق بدهی اروپایی 250 میلیون دلاری برای شرکت‌های فناوری، Liquidity Group، یک سرمایه‌گذار بدهی در مرحله رشد را پوشش دادیم. حامیان شامل آپولو (صاحب سهام خصوصی و مالک یاهو) و MUFG (یک بانک ژاپنی) بودند.

نقدینگی جانور جالبی است. بخشی از پلت فرم فناوری و بخشی وام دهنده است که از فناوری خود برای تصمیم گیری در مورد استقرار تسهیلات بدهی و سایر راه حل های مالی از 5 میلیون دلار تا 100 میلیون دلار استفاده می کند. این ادعا می کند که فرآیندهای آن نسبتاً سریعتر از رویکردهای سنتی تر است.

همچنین یک صندوق بدهی 250 میلیون دلاری “Mars Growth Capital Europe” را برای تامین مالی رشد به طور خاص برای شرکت‌های فناوری اروپایی و شرکت‌های بازار متوسط ​​راه‌اندازی می‌کند.

اکنون، MUFG و Liquidity در حال متحد شدن برای راه اندازی پنج صندوق غیرتضعیف کننده (بدهی) در مریخ هستند. این اولین صندوق دارایی است که از همان فناوری ذکر شده در بالا پشتیبانی می‌کند و شرکت‌های مرحله آخر/رشد را هدف قرار خواهد داد.

«Dragon Fund I» سرمایه‌گذاری‌های رشد اقتصادی را در شرکت‌های خصوصی، متوسط ​​تا آخر فناوری و فناوری فعال انجام خواهد داد که در ابتدا بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تمرکز می‌کنند. حجم معاملات بین 20 تا 100 میلیون دلار متغیر است. MUFG همچنین تعهدات سرمایه خود را به صندوق وجوه غیر رقیق کننده MARS Growth Capital از 750 میلیون دلار به 1 میلیارد دلار افزایش می دهد.

Ridhi Chaudhary، مدیر عامل و شریک GP دراگون فاند در بیانیه‌ای گفت: «با قدرت پلتفرم ML Liquidity Group، تیم‌های سرمایه‌گذاری قادر خواهند بود فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به طور جامع و با سرعت بیشتری ارزیابی کنند.»

در همین حال، این هفته، داون کپیتال، یکی از بزرگ‌ترین VCهای تخصصی نرم‌افزار B2B اروپا، 700 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری جمع‌آوری کرد. این حرکت خبر مهم تری برای شرکت های مرحله اولیه بود.

این شامل 620 میلیون دلار Dawn V است که در مراحل سری A و B با سرمایه گذاری اولیه 10 تا 40 میلیون دلار و سرمایه کافی برای دورهای بعدی طراحی شده است. Dawn Opportunities III یک صندوق 80 میلیون دلاری خواهد بود که در مرحله بعدی در مرحله سری C به بعد سرمایه گذاری می شود.

Dawn تا به امروز در Mimecast (که قبلا در فهرست NASDAQ قرار گرفته بود، توسط Permira در یک معامله 5.8 میلیارد دلاری خصوصی شده بود)، iZettle (فروخته شده به PayPal به مبلغ 2.2 میلیارد دلار)، Tink (خرید شده توسط Visa به قیمت 2.0 میلیارد دلار)، LeanIX (اخیرا توسط Visa خریداری شد) سرمایه گذاری کرده است. SAP)، و اخیراً Collibra، Dataiku و Quantexa، همگی تک شاخ.

هاکون اورلی، شریک عمومی در داون کپیتال، این را “نقطه ای عالی در چرخه سرمایه گذاری می داند و ما می بینیم که این فرصت در اروپا فقط در حال افزایش است.”

پس ما باید از ورود چنین سرمایه هایی چه تصمیمی بگیریم؟

خوب، در اینجا برخی از مشاهدات وجود دارد که ممکن است بخواهید در مورد آنها فکر کنید.

اولا – و این همان چیزی است که من در مراسم شام و نوشیدنی های خصوصی در بین VCها در لندن می شنوم، برای مثال – سرمایه مرحله آخر برای تقویت شرکت های طرفدار IPO در حال بازگشت است.

صادقانه بگویم، اکثر ناظران می دانند که سه ماهه آخر سال جاری یکنواخت خواهد بود. با این حال، اکنون تبدیل به یک دوره بازاریابی کلیدی برای وجوه در مرحله آخر و رشد برای ورود به شرکت هایی خواهد شد که منتظر بازگشت بازارها در سه ماهه اول و دوم سال آینده هستند. و آنها می خواهند در این معاملات شرکت کنند. بنابراین نقدینگی با موارد فوق از دروازه خارج می شود. بدون شک دیگران نیز خواهند بود.

ثانیا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خالص و اولیه مانند Dawn، که در زمینه فناوری عمیق (شاید می‌توان گفت) دارای جایگاه عمیقی هستند، از جمع‌آوری و استقرار سرمایه در مراحل اولیه در حال حاضر بسیار خوشحال هستند. هنوز حداقل چند سال طول می‌کشد تا این شرط‌بندی‌ها بالغ شوند، و با کاهش ارزش‌گذاری‌ها، VCهای مرحله اولیه با سرمایه‌های جدید امسال معاملات بسیار بهتری نسبت به مواردی که در سال‌های 2021 و 2022 به کار گرفته شدند (جایی که خماری‌های بزرگ و دردناک باقی مانده است) دریافت می‌کنند. . به علاوه، رونق هوش مصنوعی مولد مقدار زیادی از سرمایه اولیه را جذب خواهد کرد.

این احساسات در این هفته در دو رویدادی که من در لندن شرکت کردم تکرار شد، تصادفاً یکی با صندوق و در مرحله اولیه، یکی با مرحله اواخر. به عنوان مثال، در اینجا یک شریک سرمایه اولیه در زمینه نوشیدنی ها وجود دارد: «بازار در مراحل اولیه، به ویژه در هوش مصنوعی، خوب است. بقیه سال برای IPO ها؟ مرده. همه منتظر سال آینده هستند.»

در همین حال، شام VC در اواخر مرحله نسبت به سال آینده صعودی بود و حتی در مورد استقرار سرمایه دیرهنگام/رشد برای آماده کردن پرتفوی خود برای M&A و IPO صحبت شد. یک عبارت معمولی چیزی شبیه به «ما در حال آماده شدن برای کمک به شرکت‌هایمان در انجام M&A در این سال هستیم و به دنبال سه ماهه دوم بعدی برای بازگشت بازارها هستیم».

بنابراین حداقل توضیحی در مورد اینکه چرا این سرمایه‌های بزرگتر در بازاری ظاهر می‌شوند که در حال حاضر به نظر می‌رسد بازار نزولی/مساوی برای استارت‌آپ‌ها است، وجود دارد.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا