دانش و فناوری

بریتانیا با قانونی جدید، امنیت گجت‌های هوشمند را افزایش می‌دهد

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، اکثر گجت‌ها و وسایل برقی هوشمند و به اینترنت متصل شده‌اند، بریتانیا با اجرایی‌کردن قانونی جدید، می‌خواهد فروش و توزیع گجت‌های هوشمند در این کشور با نظارت بیشتری انجام گردد. درواقع با اجرایی‌شدن این قانون جدید، اگر تولیدکنندگان بخواهند گجت‌های هوشمند را در بریتانیا بفروشند، باید از دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری پیروی کنند.

براساس گزارش BBC، قانون جدید بریتانیا بیشتر بر گجت‌ها و لوازم خانگی هوشمند مانند دوربین‌های داخلی خانه، تلویزیون و به‌طور کلی وسایلی که به اینترنت متصل می‌شوند، متمرکز است. این‌گونه گجت‌ها می‌توانند خطرآفرین باشند، زیرا مجرمان سایبری از آن‌ها برای هک‌کردن شبکه اینترنت خانه و سرقت داده‌های خصوصی استفاده می‌کنند.

قانون جدید بریتانیا برای فروش گجت‌های هوشمند

بریتانیا با قانونی جدید، امنیت گجت‌های هوشمند را افزایش می‌دهد

قانون جدید سه دستوالعمل تازه را برای تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محصولات ملزم می‌کند:

  1. فرایند رمزگذاری روی دستگاه‌ها امن‌تر باشد؛ برای مثال رمز پیش‌فرض دستگاه‌ها نباید مثل «1234» یا «admin» قابل حدس باشد.
  2. کاربران بتوانند به‌سادگی باگ و اشکالات امنیتی دستگاه را گزارش دهند.
  3. تولیدکنندگان و خرده‌فروشان به مشتریان اطلاع دهند که چه مدت پشتیبانی، ازجمله آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کنند.

رعایت‌نکردن این دستورالعمل‌ها که «زیرساخت امنیت محصول و مخابرات» یا PSTI نام دارد، می‌تواند منجر به پرداخت جریمه گردد.

دولت بریتانیا گفته است که این دستورالعمل‌ها اولین در جهان محسوب می‌شوند و از مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای این کشور محافظت می‌کنند تا در برابر جرایم سایبری مقاوم‌تر شوند. مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا از کسب‌وکارها و تولیدکنندگان می‌خواهد از محصولات هوشمندی که تولید، وارد یا توزیع می‌کنند، به‌صورت مستمر در برابر حملات سایبری محافظت کنند.

براساس آمارهای منتشرشده توسط دپارتمان نوآوری و فناوری علمی بریتانیا، بیش از نیمی از خانواده‌های این کشور اکنون تلویزیون هوشمند و بیش از نیمی از آن‌ها نیز دستیار صوتی مانند الکسا دارند. همچنین گفته می‌شود خانه‌ها به‌طور متوسط ​​شامل 9 دستگاه متصل به اینترنت هستند. به‌ همین دلیل، لزوم اجرایی‌شدن دستورالعمل‌های امنیتی بیش‌ازپیش است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا