دانش و فناوری

ویرجین گلکتیک سومین پرواز فضایی تجاری خود را 17 شهریورماه انجام می‌دهد

شرکت ویرجین گلکتیک تا کمتر از دو هفته دیگر پرواز فضایی بعدی خود را انجام می‌دهد و گردشگران تازه‌ای را به لبه فضا خواهد رساند. این شرکت در نظر دارد مأموریت Galactic 03 را در تاریخ 17 شهریورماه انجام دهد. این سومین پرواز فضایی تجاری و هشتمین مأموریت فضایی کلی ویرجین گلکتیک خواهد بود.

مأموریت Galactic 03 سه مسافر را که بابت رفتن به فضا پول پرداخت کرده‌اند، از پایگاه Spaceport America در نیومکزیکو به لبه فضا می‌برد. هنوز هویت این سه نفر مشخص نشده است، اما می‌دانیم که آن‌ها بلیت خود را از مدت‌ها قبل خریده‌اند.

در بیانیه ویرجین گلکتیک آمده است: «سه مسافر Galactic 03 اولین افراد از گروه فضانوردان «بنیان‌گذار» ویرجین گلکتیک هستند؛ اولین مشتریانی که بینش آینده‌نگرانه و خرید زودهنگام بلیت آن‌ها کمک کرد تا رؤیای پروازهای تجاری منظم به فضا محقق شود.»

ویرجین گلکتیک پروازهای تجاری فضایی را ادامه می‌دهد

این سه نفر بلیت خود در سال 2005 تهیه کرده بودند و از آن زمان تاکنون از اعضای فعال جامعه پویای Future Astronaut ویرجین گلکتیک محسوب می‌شوند. آن‌ها حالا قرار است به چهاردهمین، پانزدهمین و شانزدهمین فضانوردان این شرکت تبدیل شوند. همراه این سه نفر، «کالین بنت»، یکی از فضانوردان خود ویرجین گلکتیک نیز در این سفر حضور خواهد داشت.

مأموریت «گلکتیک 03» با هواپیمای VSS Unity انجام می‌شود که هدایت آن را «نیکولا پسیل» و «مایکل ماسوچی» بر عهده می‌گیرند. این هواپیما درواقع به کمک VMS Eve به آسمان برده و بعد در ارتفاع 15 هزار متری رها می‌شود. در ادامه Unity موتورهای خود را روشن می‌کند تا به لبه فضا برسد. درنهایت مسافران چند دقیقه‌ای را در وضعیت بی‌وزنی سپری می‌کنند تا دوباره به زمین برگردانده شوند.

ویرجین گلکتیک پیش‌تر در تیرماه مأموریت گلکتیک 01 و در مردادماه مأموریت گلکتیک 02 را انجام داده بود. قیمت بلیت سفرهای تجاری این شرکت به فضا درحال‌حاضر 450 هزار دلار است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا