فولکس واگن ID. GTI معرفی شد؛ برداشتی از اولین مدل سری GTI با پیشرانه برقی
![فولکس واگن ID. GTI معرفی شد؛ برداشتی از اولین مدل سری GTI با پیشرانه برقی فولکس واگن ID. GTI معرفی شد؛ برداشتی از اولین مدل سری GTI با پیشرانه برقی](https://static.digiato.com/digiato/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-910x600.jpg)
کانسپت فولکس واگن ID. GTI رونمایی شد. این کانسپت زیبا که در روزهای آتی در نمایشگاه IAA Mobility در معرض دید عموم قرار میگیرد، برداشت کمپانی آلمانی از یک هاچبک برقی با خصوصیات اسپرت را بهنمایش میگذارد. در طراحی این کانسپت جذاب، فولکس واگن با الگوبرداری از تاریخچه 48 ساله سری GTI و استفاده از برخی المانها به گذشته پرافتخار این خانواده ادای احترام کرده است.
![<a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%be%d8%aa'>کانسپت</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86'>فولکس واگن</a> ID. GTI](https://static.digiato.com/digiato/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-11-1024x576.jpg)
طراحی بیرونی جذاب کانسپت فولکس واگن ID. GTI
بدنه کانسپت فولکس واگن ID. GTI دارای ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی است. در حالیکه برخی از خودروهای برقی طراحی بیروحی دارند، این کانسپت هم در نمای جلو و هم در نمای عقب طراحی بسیار پخته و هیجانانگیزی دارد. رینگهای این هاچبک اسپرت، از نسل اول گلف GTI اقتباس شدهاند. طراحان فولکس واگن، اسپویلر موجود در انتهای سقف این مفهومی را به شکلی هنرمندانه با حاشیه مشکی شیشه عقب ادغام کردهاند.
![<a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%be%d8%aa'>کانسپت</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86'>فولکس واگن</a> ID. GTI](https://static.digiato.com/digiato/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-3-1024x576.jpg)
کابینی مدرن
همانند نمای ظاهری، فولکس واگن در داخل کابین نیز به اعضای خانواده GTI ادای احترام کرده است. داشبورد شکیل و مدرن این مفهومی دو نمایشگر دیجیتال را روی خود دارد. این نمایشگرها مجزا از هم هستند و یکی از آنها در پشت فرمان و دیگری در قسمت میانی داشبورد نصب شده است.نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت اندازهای برابر با 12.9 اینچ دارد. نمایشگر پشت فرمان هم 10.9 اینچی است. جالب اینکه گرافیک نمایشگر پشت فرمان قابل شخصیسازی است و امکان انتخاب از بین طرحهای مختلف وجود دارد. بعضی از این طرحها مشابه با آمپرهای آنالوگ متعلق به اعضای کلاسیک سری GTI هستند. فولکس واگن میگوید این نمایشگرها به همراه دکمههای فیزیکی کنترل امکانات، تا حد زیادی به نسخه تولیدی راه پیدا خواهند کرد.
![نمای کابین](https://static.digiato.com/digiato/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-9-1024x576.jpg)
کانسپت فولکس واگن ID. GTI یک سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته دارد. هنگام حضور در پیست، این سیستم میتواند با کمک فناوری واقعیت افزوده، نقشه پیست را روی شیشه جلو منعکس کند تا راننده دارای تسلط بهتری باشد. در کنار نقشه پیست، اطلاعات دیگری از قبیل سرعت و زمان طی یک دور پیست نیز روی شیشه جلو منعکس میشود. هر چند این خودرو ذاتاً یک مدل اسپرت است، ولی هماهنگی بالایی با استفادههای روزمره دارد. برای مثال صندوق عقب این مفهومی 490 لیتر حجم ارائه میکند.
![نمای عقب](https://static.digiato.com/digiato/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-6-1024x576.jpg)
مشخصات فنی کانسپت فولکس واگن ID. GTI
در رابطه با مشخصات فنی اطلاعات زیادی در دست نیست. البته فولکس واگن به مواردی مثل بهرهمندی از یک پیشرانه تک موتوره قدرتمند و وجود قفل دیفرانسیل الکترونیکی در محور جلو اشاره کرده است. این کمپانی میگوید ID. GTI از طریق برنامه GTI Experience Control امکان شخصیسازی بالایی را فراهم میکند. با کمک این برنامه میتوان فاکتورهایی مثل عمکلرد سیستم تعلیق، نرم فرمان، صدای تولیدی و مواردی از این دست را تنظیم کرد. علاوهبر این، برنامه مذکور دارای تنظیمات خاصی است که رفتار مدلهای GTI سابق را شبیهسازی میکند.
![نمای روبرو](https://static.digiato.com/digiato/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-5-1024x576.jpg)
کمپانی بزرگ آلمانی قصد دارد در آینده نزدیک کانسپت ID. GTI را وارد فاز تولید انبوه کند. این نسخه در سال 2026 از راه خواهد رسید و در سال 2027 شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.