دانش و فناوری

ربات اپتیموس حالا می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای واقعی انجام دهد [تماشا کنید]

تاکنون در ویدیوهای مختلف، شاهد ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا هنگام تاکردن لباس یا درحال راه‌رفتن بوده‌ایم؛ اکنون در ویدیوی جدید، نسل دوم این ربات را می‌بینیم که برخلاف نمونه‌های قبلی، مشغول انجام یک کار واقعی در کارخانه تسلا است؛ در این ویدیو یک ربات چند باتری را درون یک ظرف قرار می‌دهد. به‌گفته تسلا اکنون این ربات‌ها در شرکت مستقر هستند و دیگر از حالت نمایشی خارج شده‌اند.

براساس پست تسلا در شبکه اجتماعی ایکس، چندین ربات‌ اپتیموس در کارخانه این شرکت حضور دارند و تحت آزمایش و اصلاح روزانه در ایستگاه‌های کاری واقعی هستند.

این ربات‌ها در مسیریابی نیز عملکرد خوبی دارند و در مسافت‌های طولانی درون محیط اداری بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای تردد می‌کنند؛ اگرچه هنوز سرعت آن‌ها پایین است و برای انجام سریع‌تر کارها همچنان درحال پیشرفت هستند. در ویدیو پایین نیز یک ربات اپتیموس را مشاهده می‌کنید که سلول‌های باتری‌ها را درون ظرف می‌گذارد و در یک محیط اداری راه می‌رود:

در قسمتی از ویدیو جدید، ربات‌های اپتیموس را درحال یادگیری و تقلید از حرکات انسان‌ها می‌بینیم. این ربات‌ها از این داده‌ها در کنار اطلاعات دوربین‌ و شبکه عصبی خود برای انجام خودکار امور مختلف استفاده می‌کنند.

به‌کارگیری ربات‌های اپتیموس در کارخانه‌های تسلا

تحول و پیشرفت این ربات‌ها، با اظهارات قبلی «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا همخوانی دارد. پیش‌ازاین ماسک گفته بود که ربات‌های اپتیموس احتمالاً بتوانند وظایف کارخانه‌ای مفید را تا پایان سال 2024 انجام دهند. این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری میلادی از این ربات‌ها در تأسیسات تولیدی خود استفاده کند و تا پایان سال 2025 نیز آن‌ها را در خارج از تسلا به فروش برساند.

ربات اپتیموس حالا می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای واقعی انجام دهد [تماشا کنید]

تسلا طبق گزارش مالی فصل نخست 2024، با کاهش شدید درآمد و سود در فروش خودروهای برقی مواجه بوده؛ ایلان ماسک نیز گفته است که فکر نمی‌کند تسلا صرفاً یک شرکت خودروسازی باشد و ربات‌های اپتیموس می‌توانند باارزش‌ترین دارایی آن باشند. ماسک همچنین گفت که می‌توان تسلا را یک شرکت هوش مصنوعی یا رباتیک دانست.

تسلا باور دارد که باتوجه به پیشرفت آن در استفاده از هوش مصنوعی در برنامه اتومبیل‌های خودران و تخصص خود در باتری‌ها و موتورهای الکتریکی، می‌تواند در حوزه رباتیک نیز موفق عمل کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا