دانش و فناوری

Matter Venture Partners برای اولین بار 300 میلیون دلار سرمایه برای سرمایه گذاری در “فناوری سخت” جمع آوری می کند

Wen Hsieh و Haomiao Huang، هر دو سرمایه گذار Kleiner Perkins، شرکت را در سال 2023 ترک کردند تا صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر خود را به نام Matter Venture Partners راه اندازی کنند. این شرکت از حمایت کلینر و تراشه‌ساز تایوانی TSMC برخوردار بود.

هسیه یک KPer قدیمی بود که 17 سال آنجا بود. هوانگ چهار سال آنجا بود. هسیه با اشتیاق به چیزی که آنها را “فناوری سخت” می نامند، در شرکت هایی مانند شرکت فناوری میکروصفحه نمایشگر LuxVue که توسط اپل خریداری شده و Amprius که باتری های لیتیوم یونی با چگالی انرژی بالا تولید می کند، سرمایه گذاری کرد. هوانگ سرمایه‌گذاری‌هایی را بر روی سازنده پهپاد DJI و شرکت چاپ سه بعدی Desktop Metal انجام داد که در سال 2020 از طریق SPAC عمومی شد.

روز پنجشنبه، آنها از بسته شدن یک صندوق افتتاحیه 300 میلیون دلاری خبر دادند. هسیه به TechCrunch گفت که این یکی از بزرگترین “اولین سرمایه” است که در سال 2023 جمع آوری شده است. صندوق سرمایه گذاری متوسط طبق گزارش PitchBook-NVCA Venture Monitor، در آن سال حدود 37 میلیون دلار جمع آوری شد.

Matter Venture Partners در ابتدا به دنبال یک صندوق 200 میلیون دلاری بود، و هسیه اذعان کرد که “زمان سختی برای همه” – استارت آپ ها و سرمایه گذاران خطرپذیر – برای جمع آوری پول در سال 2023 بود.

حسیه گفت: «ما با پیش‌بینی چنین دشواری وارد آن شده بودیم و انتظارات بسیار کمی داشتیم. اما در کمال تعجب، برای ما خیلی خوب پیش رفت. ما سال گذشته 300 میلیون دلار را به طور کامل تعطیل کردیم و به طور قابل توجهی بیش از حد اشتراک داشتیم.

دانستن اینکه چه زمانی باید بگویید “چه زمانی”

حسیه گفت که تعیین بهترین مبلغ برای بستن صندوق، کمی شبیه به طلایی بودن است. Matter Venture Partners در دورهای بزرگ، سری A و سری B سرمایه گذاری می کند.

Matter Venture Partners برای اولین بار 300 میلیون دلار سرمایه برای سرمایه گذاری در “فناوری سخت” جمع آوری می کند

ون هسیه، یکی از بنیانگذاران Matter Venture Partners (اعتبار تصویر: Matter Venture Partners)

او توضیح داد که اگر صندوقی کم سرمایه باشد، ممکن است نتواند در معاملات رقابتی باشد یا نتواند از شرکت های پرتفوی در چندین دور حمایت کند. مازاد سرمایه است و ممکن است پول زیادی برای استقرار در یک چرخه مالی دو یا سه ساله داشته باشد. این همچنین می تواند منجر به نوشتن چک های بسیار زیاد یا اندازه چک هایی شود که برای جمع آوری کمک مالی بسیار بزرگ هستند.

او معتقد است که تمرکز Matter Venture Partner بر فناوری سخت دلیل این اشتراک بیش از حد بوده است. او گفت: «جهان دریافته است که بسیاری از فن‌آوری‌ها و گرایش‌های اساسی جامعه امروز ما، اگر نگوییم بسیاری از فناوری‌های سخت، مبتنی بر فناوری سخت هستند. “این واقعا باد را پشت سر خودمان می گذارد. ما به روشی بسیار مثبت موفق و بدون آسیب ظاهر شدیم و بسیار خوش شانس هستیم که در زمان سختی پول جمع آوری کردیم.

علاوه بر Kleiner LP و TSMC، افراد، کارآفرینان و دفاتر خانواده نیز از این صندوق حمایت می کنند. Hsieh و Huang به همراه John Budd که در تیم سرمایه‌گذاری با آنها حضور دارد نیز LPs در صندوق هستند.

استفاده از شرکای عملیاتی

Matter Venture Partners جنبه منحصر به فردی از داشتن شرکای عملیاتی را فراهم می کند، که به گفته هسیه معمولاً فقط شرکت های بزرگتر از آن برخوردار هستند. یکی مل تانگ، مدیر مالی سابق شرکت زنگ ویدیویی Ring است که بعداً توسط آمازون خریداری شد.

تانگ در عملیات، مدیریت زنجیره تامین و اقتصاد واحد تولیدی تجربه دارد و هسیه معتقد است که داشتن چنین تخصص در اوایل زندگی یک استارت‌آپ فناوری سخت، ارزش افزوده خوبی است.

هسیه گفت، از نظر نحوه همکاری Matter Venture Partners با بنیانگذاران، شرکا می گویند که به خود می بالند که سازنده شرکت هستند، اما نه به قیمت ایجاد مانع در راه بنیانگذاران. آن‌ها دوست دارند مربی باشند، شریک باشند و هر جا که مناسب باشد، وارد کار شوند.

همه چیز در مورد فناوری سخت

Haomiao Huang، Matter Venture Partners

Haomiao Huang، یکی از بنیانگذاران Matter Venture Partners (اعتبار تصویر: Matter Venture Partners)

آنها “فناوری سخت” را در شش سطل قرار دادند: نیمه هادی ها، اتوماسیون و ربات سازی، هوش مصنوعی مولد، تولید در ساحل و خارج از ساحل، بلوک های سازنده انرژی و علم زندگی.

هسیه گفت: «موضوع مشترک در مورد این شش حوزه این است که ما دوست داریم در «انتخاب‌ها و بیل‌های» بعدی برای هر شش این گرایش سرمایه‌گذاری کنیم. وی ادامه داد: «تندروهای طلای زیادی در حال انجام است، اما ما می‌خواهیم در هر موردی «گزینه‌ها و بیل‌ها» را ارائه کنیم. ما دوست داریم به آنها و کارآفرینانی که در این نوآوری‌های جدید کمک می‌کنند کمک مالی کنیم.»

تا کنون، Matter Venture Partners در شش شرکتی سرمایه گذاری کرده است که هنوز عمومی نشده است. همچنین تعداد کمی که از روزهای Kleiner Perkins این زوج به دست آمدند، دو برابر شد، از جمله Ambiq Micro، شرکتی که Hsieh به عنوان “بازیگر کلیدی در هوش مصنوعی لبه” توصیف می‌کند، که مفهومی برای اجرای آسان‌تر بارهای کاری هوش مصنوعی است.

او گفت: «همه چیز در مورد قدرت کم است. بحث بزرگ این است که چقدر انرژی برای استنتاج مصرف می‌کند، یا چقدر انرژی برای تمرین مصرف می‌کند؟ Ambiq در ساخت تراشه های با قدرت فوق العاده کم پیشرو در جهان است. آنها بر ابزارهای پوشیدنی تسلط یافته اند و اکنون آن را در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی لبه قرار می دهند. این محصول تاثیر زیادی دارد و ما در حال سوار شدن بر موج جدیدی از هوش مصنوعی کارآمد در مصرف انرژی هستیم.

هسیه گفت که در نهایت، Matter Venture Partners در بین 15 تا 20 شرکت با صندوق جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا