دانش و فناوری

چرا برخی تصاویر را فراموش می‌کنیم و برخی را به خاطر می‌سپاریم؟

احتمالا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا برخی از تصاویر را به خاطر می‌آورید، در حالی که برخی دیگر به طور کامل از حافظه شما پاک می‌شوند. اما مطمئن باشید شما تنها نیستید. نتایج یک مطالعه جدید دلایل پشت این کار حافظه ما را آشکار کرده است.

به گزارش ایتنا، به گفته محققان، ذهن به چیزهای عجیب و غریبی که توضیح آنها کمی دشوار است اولویت می‌دهد، در حالی که جزئیات مورد انتظار و کلیشه‌ای را کاملا نادیده می‌گیرد.

این مطالعه نشان داد که این امر به طور کلی در جنبه‌های مختلف زندگی ما منعکس می‌شود. توضیح نحوه عملکرد حافظه و روش جمع‌آوری و نگهداری داده‌ها با توانایی یادگیری و برنامه‌های درسی مرتبط است و همچنین با عملیات بازاریابی مرتبط است. 

 

پروفسور امر الشاوربی، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب در مرکز پزشکی اکستر، می‌گوید که ظرفیت ذخیره سازی مغز به 2.5 میلیون گیگابایت می‌رسد و حافظه انسان قادر است جزئیات را به روش های مختلف ذخیره کند.

پروفسور الشواربی ​​در گفت‌وگو با وب سایت «اسکای نیوز» تأیید می‌کند که حافظه طولانی مدت دارای دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه است در حالی که بخش خودآگاه موارد عجیب را حفظ می‌کند، بخش ناخودآگاه آنچه را که در زندگی آموخته‌اید، ذخیره می‌کند. صرف نظر از اینکه مسائل مربوط به احساسات ما، چه منفی یا مثبت، در حافظه ذخیره می‌شوند.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا