دانش و فناوری

استقبال خیره‌کننده از خودروی برقی شیائومی؛ تحویل SU7 احتمالاً تا 6 ماه طول می‌کشد

شیائومی به‌تازگی اولین خودروی الکتریکی خود را با نام SU7 عرضه کرده است. این خودرو در دو نسخه مکس و استاندارد وارد بازار می‌شود. اما این شرکت به‌دنبال استقبال چشمگیر، به خریداران گفته است که احتمالاً برای تحویل این محصول باید حدود شش ماه صبر کنند.

به گزارش BBC و طبق اطلاعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، شیائومی به خریداران اعلام کرده است که برای تحویل SU7 Max احتمالاً باید حدود 27 هفته منتظر بمانند. این شرکت قبلاً گفته بود که تعداد پیش‌سفارش‌ها در عرض 24 ساعت پس از شروع ثبت سفارش به 88,898 عدد رسیده است.

این غول فناوری که سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان با سهم بازار 12 درصدی محسوب می‌شود، درحال رقابت با شرکت‌های سازنده خودروهای الکتریکی ازجمله تسلا و BYD است. قیمت مدل استاندارد SU7 حدود 215900 یوان (29872 دلار) و نسخه Max آن 299900 یوان (41400 دلار) است.

این شرکت امیدوار است که سیستم‌عامل مشترک SU7 با تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌هایش، برای مشتریان جذاب باشد. خودروهای برقی شیائومی توسط واحدی از شرکت خودروسازی دولتی BAIC Group در پکن ساخته می‌شوند. این شرکت ظرفیت تولید 200,000 خودرو در سال را دارد.

استقبال خیره‌کننده از خودروی برقی شیائومی؛ تحویل SU7 احتمالاً تا 6 ماه طول می‌کشدشیائومی SU7 مکس" class="wp-image-1637240" srcset="https://static.digiato.com/digiato/2024/04/xiaomi-su7-colors-1024x576.jpg.webp 1024w, https://static.digiato.com/digiato/2024/04/xiaomi-su7-colors-300x169.jpg.webp 300w, https://static.digiato.com/digiato/2024/04/xiaomi-su7-colors-414x233.jpg.webp 414w, https://static.digiato.com/digiato/2024/04/xiaomi-su7-colors-350x197.jpg.webp 350w, https://static.digiato.com/digiato/2024/04/xiaomi-su7-colors.jpg.webp 1280w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

رقابت و چالش شیائومی با دیگر شرکت‌های خودروسازی

البته باید توجه داشت که رشد فروش خودروهای برقی در سطح جهانی کُند بوده و جنگ قیمتی بین آن‌ها آغاز شده است. تسلا که توسط «ایلان ماسک» رهبری می‌شود، در ماه‌های اخیر هزینه خودروهای خود را در چین کاهش داده است، زیرا رقبای محلی مانند BYD قیمت خودروهای خود را کم کرده‌اند.

به‌عنوان نشانه‌ای از چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناوری در حوزه اتومبیل‌های الکتریکی، اپل ماه گذشته برنامه‌های خود برای ساخت خودروی الکتریکی را لغو کرد. این پروژه با نام «تایتان»، هر سال حدود 1 میلیارد دلار برای کوپرتینویی‌ها هزینه داشت؛ هزینه‌ای که به ثمر نرسید و با صرف مجموعاً 10 میلیارد دلار، درنهایت اپل تصمیم به متوقف‌کردن این پروژه گرفت.

شیائومی گفته است که طی 10 سال آینده، حدود 10 میلیارد دلار در حوزه خودرو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا