بین الملل

آخرین حلقه تحریمی «کی یف» علیه شبه‌جزیره «کریمه» شکسته شد

مقام محلی شبه‌جزیره کریمه:

مقام محلی شبه‌جزیره کریمه می‌گوید بازسازی خطوط انتقال برق این منطقه آخرین حلقه تحریمی مقامات کی‌یف را باز کرده و هم‌اکنون کریمه از همه نظر خودکفا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اولِگ کریوچکوف»، مشاور اطلاعاتی رئیس منطقه خودمختار کریمه اعلام کرد: با بازسازی دکل‌های انتقال برق در منطقه «خرسون»، محاصره تحریمی کریمه که توسط مقامات کی‌یف اعمال شده بود، پایان یافت.

به نوشته اسپوتنیک، عناصر تندرو و رادیکال نزدیک به دولت مرکزی اوکراین ساال ۲۰۱۵، خطوط انتقال برق که شبه‌جزیره کریمه و اوکراین را به هم وصل می‌کرد، در منطقه خرسون منفجر کردند و انتقال برق به کریمه قطع شد. منطقه خرسون نزدیک به خطوط مرزی کریمه است. روز جمعه بازسازی این خطوط به اتمام رسید و از این طریق برق روسیه، خرسون و زاپوروژیه به هم وصل شد.

کریوچکوف درباره خودکفایی و پایان وابستگی کریمه به اوکراین گفت: به لطفِ عملیات ویژه (روسیه در اوکراین)، ارتش ما و تلاش وزرای دولت فدرال (روسیه)، تحریم های حوزه آب و غذا و انرژی کریمه پایان یافت.

وی در این باره افزود: کریمه هم‌اکنون آب را از کانال کریمه شمالی دریافت می‌کند وبرای نقل‌وانتقال و تجارت، خطوط اتصالی مناطق خرسون و زاپوروژیه بازسازی شده‌اند. همه چیز به حالت عادی برگشته است.

شبه‌جزیره کریمه واقع در شرق اوکراین که اکثریت ساکنان آن روس‌تبار هستند سال ۲۰۱۴ در یک همه‌پرسی، با رأی مثبت ۹۶ درصد ساکنان این منطقه تحت حاکمیت روسیه قرار گرفت، اما آمریکا، کشورهای غربی و مقامات دولت مرکزی اوکراین همچنان کریمه را بخشی از خاک اوکراین می‌دانند و به همین علت بعد از الحاق کریمه به روسیه تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دو منطقه خرسون و بخش عظیمی از منطقه زاپوروژیه هم در کنترل ارتش روسیه قرار گرفته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا