بین الملل

«آستانه» میزبان دوازدهمین نشست کمیسیون دولتی ترکمنستان و قزاقستان


دوازدهمین دور نشست کمیسیون بین‌ دولتی همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ترکمنستان و قزاقستان در آستانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دوازدهمین دور نشست کمیسیون بین‌ دولتی همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ترکمنستان و قزاقستان در «آستانه» برگزار شد.

ریاست هیات ترکمنستان در این نشست را «باتیر آتدایف»، معاون نخست وزیر این کشور و طرف مقابل را «رومان اسکلیار»، معاون نخست وزیر قزاقستان بر عهده داشت.

در جریان این جلسه مسائل مورد علاقه دو طرف در زمینه‌های مربوط به توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، حمل و نقل، مالی، صنعت نفت و گاز مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

مسائل مربوط به در چارچوب یازدهمین دور نشست کمیسیون بین‌ دولتی‌ همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی دو کشور که ماه دسامبر سال 2021 در عشق آباد برگزار شده بود، از  جمله دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف به شمار می رود.

 طرف ترکمنی در سخنانی قزاقستان را یکی از شرکای مهم تجاری ترکمنستان در آسیای مرکزی عنوان کرد و گفت: شاخص‌های بالا در نتیجه چهار ماه امسال گواه از رشد پویای تجارت متقابل است.

معاون نخست وزیر ترکمنستان در ادامه با ابراز خرسندی از پویایی مثبت در گردش تجارت خارجی بین دو کشور خاطرنشان کرد: «عشق آباد» به ایجاد روابط متقابل سودمند با «آستانه» در بخش‌های مختف اقتصادی ادامه خواهد داد.

معاون نخست وزیر قزاقستان به نوبه خود سطح کنونی روابط بین این کشور و ترکمنستان را دارای توسعه پویا در همه زمینه‌های همکاری عنوان و گفت: با دیدار در سطوح بالا و عالی و همچنین ملاقات‌های متقابل هیات‌ها و گروه‌های کاری که به یک سنت تبدیل یافته است، بستر محکمی برای روابط دوجانبه فراهم می‌کند.

در پایان این اجلاس پروتول مربوطه به امضا رسید.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا