بین الملل

آغاز آموزش استفاده از سامانه‌های پاتریوت به نیروهای اوکراینی در ماه ژانویه/ متوقف شدن فعالیت سفارت اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا/ کمک جدید ۳ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

آغاز آموزش استفاده از سامانه‌های پاتریوت به نیروهای اوکراینی در ماه ژانویه، متوقف شدن فعالیت سفارت اپوزیسیون ونزوئلا در آمریکا و کمک جدید ۳ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛


به گزارش ایلنا،  ده‌ها فلسطینی ساکن کرانه باختری امروز -جمعه- طبق معمول هر هفته در اعتراض به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی روی زمین‌های فلسطینی راهپیمایی کردند.

– دولت آمریکا در ادامه فضاسازی‌های خود در ارتباط با صدور پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، هفت نفر را در رابطه با صنایع تولید پهپاد در ایران، تحریم کرد.

– وزیر امور خارجه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گشایش بازارچه مرزی “پیشین – مند” خبر داد و بار دیگر بر ضرورت شکل‌گیری دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

– آمریکا در قالب بسته جدید کمک‌های خود به اوکراین، سه میلیارد دلار دیگر کمک امنیتی به این کشور ارسال می‌کند.

– وزیر خارجه آمریکا در پی اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه هفت نفر از «فعالان حوزه پهپادی در ایران» اعلام کرد که واشنگتن از تمامی ابزارهای لازم برای ممانعت از انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه استفاده خواهد کرد.

– اپوزیسیون ونزوئلا طی بیانیه‌ای از بسته شدن سفارت خود در ایالات متحده خبر داد.

–  وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور آموزش استفاده از سامانه‌های پاتریوت به نیروهای اوکراینی را در ماه جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

 

 

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا