بین الملل

آغاز دور دوم انتخابات پارلمانی تونس

دور دوم انتخابات تونس از صبح امروز در شرایطی آغاز شده که عدم وجود تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها، فضای رقابتی از این انتخابات را دور کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دور دوم انتخابات پارلمانی تونس از امروز صبح یکشنبه در ۱۳۱ حوزه انتخاباتی آغاز شد. در این دور از انتخابات ۲۶۲ نامزد برای راهیابی به پارلمان تونس تلاش می کنند که ۳۴ نفر از آنها زن هستند.

دور نخست انتخابات پارلمانی تونس در دسامبر سال ۲۰۲۲ برگزار شد که طی آن مشارکت بسیار ضعیف ۱۱.۲ درصدی مردم در این انتخابات به ثبت رسید. در نتیجه این مشارکت بسیار ضعیف، تنها وضعیت ۲۳ کرسی از ۱۵۴ کرسی پارلمان تونس مشخص شد و سرنوشت دیگر کرسی ها امروز قرار است مشخص شود.

ناظران سیاسی عدم استقبال مردم تونس از این انتخابات را به دلیل بحران سیاسی حاکم بر این کشور می دانند.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس در سال گذشته میلادی ضمن انحلال پارلمان و شورای عالی قضایی تونس، اقدام به اصلاحات گسترده سیاسی در این کشور کرد. وی در روز ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۲ قانون اساسی جدیدی را برای این کشور به تصویب رساند که با مخالفت اکثریت قاطع جریان های سیاسی تونس همراه شد.

جریان های سیاسی تونس در پی این تصمیمات، اعلام کردند از مشارکت در روند سیاسی خودداری می ورزند و مردم این کشور را نیز به تحریم گسترده انتخابات پارلمانی فراخواندند. امری که با همراهی مردم تونس روبرو شد و آنها ضمن عدم مشارکت در انتخابات مخالفت خود را با تغییر و تحولات قیس سعید نشان داد

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا