بین الملل

آغاز نشست وزرای دفاع ناتو با محوریت توازن هسته‌ای

نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با محوریت کمک به اوکراین و توازن هسته‌ای علیه روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست دو روزه وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با محوریت اوکراین و «توازن هسته‌ ای» در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می‌ شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیش از آغاز نشست ۲ روزه وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان در بروکسل در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که طی ۲ روز آینده درباره نیازهای نظامی فوری اوکراین و توازن هسته‌ ای علیه روسیه به بهانه آنچه وی مدعی «فعالیت‌ های خصمانه» مسکوشد، بحث و رایزنی خواهد شد.

استولتنبرگ مذاکره درباره تعهد مالی بلند مدت کشورهای عضو که انتظار می‌ رود طی اجلاس سران ناتو در واشنگتن در ۹ تا ۱۱ جولای (ماه آتی میلادی) به امضای سران کشورهای عضو برسد را نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در نشست وزرای دفاع ناتو عنوان کرد.

دبیرکل ناتو در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا اجازه استفاده از جنگنده‌ های اف- ۱۶ اعطایی به اوکراین علیه اهدافی در داخل روسیه صادر خواهد شد؟»، نیز ادعا کرد: بر اساس حقوق بین الملل، اوکراین دارای حق دفاع مشروع از خود است و این مساله شامل حمله به اهداف نظامی در داخل خاک روسیه نیز می‌ شود!

آگهی
دکمه بازگشت به بالا