بین الملل

آلمان قانون اساسی خود را تغییر می دهد

برای ایجاد صندوق دفاعی؛

احزاب مختلف در آلمان طی گفتگوهایی به اکثریت لازم برای ایجاد تغییرات در قانون اساسی در رابطه با تخصیص بودجه برای صندوق دفاعی ویژه دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دارایی آلمان اعلام کرد که این کشور با اعمال تغییر در قانون اساسی خود موافقت کرده است تا صندوق دفاعی ویژه مبتنی بر اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۰۷.۳۵ میلیارد دلار) که در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین پیشنهاد شده بود، به مرحله اجرا درآید.

حزب اپوزیسیون راست میانه آلمان و ائتلاف حاکم با سوسیال دموکرات های چپ میانه (SPD)، سبزها و دموکرات های آزاد طرفدار تجارت در این رابطه اعلام کردند که به اکثریت دو سوم لازم برای معافیت صندوق دفاع از بدهی بر اساس قانون اساسی دست یافته اند.

قرار است از مبلغ مذکور طی چندین سال جهت افزایش بودجه دفاعی آلمان به حدود ۵۰ میلیارد یورو استفاده شود تا این کشور بتواند به هدف ناتو یعنی تخصیص ۲ درصد از تولید اقتصادی هر ساله خود به مسائل دفاعی دست یابد.

آلمان پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در قبال عملکردش در ارسال تسلیحات به اوکراین مورد انتقاد کشورهای غربی و همچنین کی یف قرار گرفته بود. این در حالی بود که برلین همراستا با دیگر همپیمانان غربی خود مسکو را تحت اعمال تحریم های مختلف قرار داد.

همراستا با سیاست های تقابلی ناتو با روسیه، آلمان نیز به عنوان یکی از اعضای مطرخ این ائتلاف نظامی تلاش می کند تا همپای این سیاست ها پیش رود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا