بین الملل

آماری از جنایات ۳۰۰۰ روزه در یمن/ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید شدند

با گذشت ۳۰۰۰ روز از آغاز جنگ یمن، وزارت حقوق بشر این کشور آمار و ارقامی را از جنایات ائتلاف سعودی در حمله به یمن منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، با گذشت ۳۰۰۰ روز از آغاز جنگ یمن، وزارت حقوق بشر این کشور، در کنفرانسی تحت عنوان «تجاوز و پایداری»، جنایات ائتلاف سعودی در حق ملت و کشور یمن را به صورت آماری ارایه نمود و اعلام کرد که نقض حقوق شهروندان یمنی در استان‌های اشغالی این کشور از سوی دشمن متجاوز، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این آمار، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، بیش از ۲۷۴ هزار حمله هوایی را به یمن صورت داده‌اند و طی این حملات، افزون بر ۶۰۰ هزار بمب را بر سر ملت یمن فرود آورده‌اند.

طبق این گزارش، ائتلاف سعودی دست‌کم یک میلیون و ۳۰۰ هزار بار یمن را بمباران نموده، بیش از ۷۶۸ هزار موشک را به سمت آن پرتاب کرده و ۱۴ هزار حمله پهپادی را به یمن صورت داده است که در نتیجه تجاوزهای آن، افزون بر ۴۹ هزار غیرنظامی یمنی که بیش‌تر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، شهید یا زخمی شده‌اند.

وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد که حداقل ۸۰ درصد از یمنی‌ها به کمک‌ها و حمایت‌های بشردوستانه نیاز دارند و میلیون‌ها تن از آنان در شرایط قحطی و گرسنگی روزگار می‌گذرانند.

از سوی دیگر علی الدلیمی، وزیر حقوق بشر یمن، با اظهار تأسف نسبت به عدم پایبندی سازمان ملل متحد نسبت به پیمان‌نامه‌های حقوق بشری بین‌المللی و سقوط ارزش‌های انسانی و حرفه‌ای این نهاد بین‌المللی تأکید کرد که سازمان ملل و شورای امنیت، در خدمت برنامه‌های آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند.

دلیمی افزود: اقدامات شورای امنیت سازمان ملل، ائتلاف سعودی را نسبت به ارتکاب جنایات خود تشویق کرد و این اقدامات، نقش شورای امنیت را از حامی امنیت و صلح بین‌المللی به ناقض امنیت، صلح و قوانین بین‌المللی مبدل نمود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا