بین الملل

آمار و ارقام حملات پنج روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه+ اینفوگرافی

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمار نهایی حملات ۵ روزه دشمن صهیونیستی به غزه را منتشر و اعلام کرد که در حملات این رژیم ۳۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی از بامداد روز سه‌شنبه هفته گذشته (۹ می) حملاتی پنج روزه علیه نوار غزه را به اجرا گذاشت. در جریان این حملات وحشیانه که غیرنظامیان، مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی در غزه را نیز هدف قرار داد، ۶ نفر از فرماندهان مقاومت به شهادت رسیدند.

در مجموع طی این حملات ۳۳ فلسطینی از اهالی غزه به شهادت رسیدند که ۶ نفر از آنها کودک، سه نفر زن و دو نفر دیگر از سالمندان فلسطینی بودند.

در جریان این تجاوزات وحشیانه ۱۹۰ فلسطینی نیز زخمی شدند که در بین آنها ۶۴ کودک فلسطینی و ۳۸ زن فلسطینی حضور دارند.

از لحاظ حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که شامل پنج شهر مختلف است، نیز شهر غزه با ۱۷ شهید و ۵۰ زخمی در صدر قرار دارد. پس از آن شهر خانیونس با هفت شهید و ۱۸ زخمی، شهر رفح با پنج شهید و ۳۲ زخمی، غزه شمالی با سه شهید و ۷۶ زخمی و منطقه مرکزی غزه با یک شهید و ۱۴ زخمی قرار گرفته‌اند.

آمار و ارقام حملات پنج روزه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%b5%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c'>رژیم صهیونیستی</a> علیه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%ba%d8%b2%d9%87'>غزه</a>+ اینفوگرافی

از لحاظ رده سنی مجروحان، ۶۴ نفر از آنها زیر ۱۸ سال، ۸۳ نفر از آنها بین ۱۸ تا ۳۹ سال، ۳۰ نفر بین ۴۰ تا ۵۹ سال و ۱۳ نفر بالاتر از ۶۰ سال داشته‌اند.

از لحاظ میزان مجروحیت نیز ۷۰ درصد از مجروحان (۱۳۴ نفر) جراحت خفیف، ۲۶.۳ درصد (۵۰ نفر) جراحت متوسط و ۳.۲ درصد (۶ نفر) جراحت شدید داشته‌اند.

گفتنی است شب گذشته منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است. همزمان از فلسطین خبر رسید که جشن پیروزی بر اشغالگران تحت عنوان جشن «انتقام آزادگان» در غزه و اردوگاه‌های فلسطینی برگزار شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا