بین الملل

آمریکا احتمال استقرار تسلیحات هسته‌ای در انگلیس را رد نکرد

در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین روسیه و ناتو، مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش‌ها درباره احتمال استقرار تسلیحات هسته‌ای این کشور در خاک انگلیس را رد نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره طرح آمریکا برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک ا نگلیس پس از ۱۵ سال خودداری کرد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا که اسپوتنیک به نام او اشاره‌ای نکرده دراین‌باره گفت: سیاست ایالات متحده تایید یا تکذیب وجود یا عدم وجود سلاح‌های هسته‌ای در هیچ مکان عمومی یا خاصی نیست. ایالات متحده به طور معمول تاسیسات نظامی خود را در کشورهای متحد نوسازی می‌کند.

رسانه‌های انگلیسی اخیراً با استناد به اسناد وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که دولت آمریکا «برای مقابله با تهدیدهای روزافزون روسیه» برای نخستین بار پس از ۱۵ سال در حال آماده‌سازی استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک انگلیس است.

آن گونه که روزنامه تلگراف انگلیس نوشته «ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی یک «مأموریت هسته‌ای» در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در لیکن‌هیت است؛ جایی که سلاح‌های هسته‌ای در طول جنگ سرد مستقر بودند و پنتاگون به منظور محافظت از پرسنل نظامی و تأسیسات اسکان جدید برای نیروهای فعال آمریکایی برای این پایگاه تجهیزات جدیدی از جمله زره‌های بالستیک را درخواست کرده است.

اکتبر گذشته، ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که روسیه نشانه های زیادی را می بیند که ایالات متحده در حال بررسی بازگرداندن تسلیحات هسته ای به خاک انگلیس است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا