بین الملل

آمریکا: به اعمال تحریم علیه مقامات کرملین ادامه می‌دهیم

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت، این کشور قصد دارد روند معرفی تحریم‌های جدید علیه مقامات کرملین را ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیم اوبراین، رئیس دفتر امور هماهنگی تحریم‌ها در وزارت امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن کار بر روی معرفی تحریمها علیه مقامهای دولت روسیه را ادامه خواهد داد.
یک خبرنگار از اوبراین که در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافته بود پرسید، آیا آمریکا فهرست اخیرا ارائه شده از سوی تیم آلکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه شامل ۲۰۰ اسم پیشنهادی از مقامات روسیه که باید تحریم شوند را در نظر گرفته است یا خیر؟
این مقام وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: “فردا بدتر خواهد بود؛ کسانی که تصمیم به پذیرش خط مشی کرملین گرفته‌اند به احتمال هر چه بیشتر گرفتار عواقب خواهند شد. جزئیات این که ما این کار را چطور و چه زمان انجام دهیم چیزی است که هنوز باید مشخص شود اما فکر می‌کنم درک ساختار در حال تحول قدرت در مسکو موضوعی همواره مورد علاقه ما بوده و ما به کار روی تحریمها ادامه خواهیم داد.”
ناوالنی در ژانویه ۲۰۲۱ به هنگام بازگشت از آلمان به مسکو توسط مقامات روسیه دستگیر شد. او پیش از آنکه برای معالجه به آلمان برده شود هدف حمله با مسموم سازی در روسیه قرار گرفته بود.
پس از دستگیری ناوالنی، دادگاهی در روسیه  حکم مجازات حبس تعلیقی صادر شده برای او در ارتباط با یک پرونده کلاهبرداری در سال ۲۰۱۴ را به سبب نقض شرایط عفو مشروط، لغو و او را به دو سال و نیم حبس محکوم کرد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا