بین الملل

آمریکا: مناقشه فنلاند و سوئد با ترکیه به‌زودی حل و فصل خواهد شد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت باور دارد که نگرانی‌های ترکیه درباره عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، انتظار دارم فنلاند و سوئد عضو ناتو شوند. ترکیه نگرانی خود از تروریسم و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را ابراز کرده است و هم فنلاند و هم سوئد اعلام کردند که آماده پاسخ به نگرانی‌های ترکیه هستند. هیئت‌های رده بالایی از فنلاند و سوئد در حال مذاکره با تیم رئیس‌جمهوری ترکیه هستند.
سالیوان که اخیراً با سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیدار داشت، گفت: نمی‌توانم زمان دقیقی برای حل و فصل این مشکلات تعیین کنم اما می‌توانم بگویم که همه طرفین وعده دستیابی به یک راه حل را داده‌اند.
مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین بیان کرد، سیاست واشنگتن در مناقشه روسیه و اوکراین تقویت حداکثری کی‌یف است و گفت از اوکراین نمی‌خواهیم امتیاز ارضی بدهد. باور داریم که این خلاف قوانین بین‌المللی بوده و اشتباه است.
او همچنین به بسته کمکی یک میلیارد دلاری جدید آمریکا برای اوکراین اشاره کرد و گفت این کمک‌های دفاعی جدید شامل توپخانه‌های راکتی با تحرک بالا (هیمارس) است‌.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا