بین الملل

آمریکا و انگلیس از کشورهای اروپایی و اوکراین سوء استفاده می‌کنند

معاون وزیر خارجه روسیه:

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از کشورهای اروپایی و اوکراین در جهت موفقیت در سیاست‌ های خود استفاده می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل گالوزین» (Mikhail Galuzin) معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: مسکو به تنهایی در برابر گروه نظامی- صنعتی ناتو- اوکراین ایستادگی کرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: اروپا قربانی سیاست‌ های آمریکا و انگلیس در اوکراین شده و شانس حضور در عرصه بین‌ الملل و دنیای چندقطبی را از دست داده است.

«میخائیل گالوزین» در این باره اضافه کرد: روسیه در حال حاضر عملاً در رویارویی با گروه نظامی و صنعتی- نظامی ناتو- اوکراین که در آن به اوکراین نقش پل ارتباطی در مقابله با مسکو اختصاص داده شده، ایستاده است؛ در حالی که غرب به عنوان مقر اطلاعات و تامین کننده تسلیحات کی یف عمل می کند.

وی در این خصوص اضافه کرد: آمریکا و انگلیس از کشورهای اروپایی و اوکراین در جهت موفقیت در سیاست‌ های خود استفاده می‌ کنند. آمریکا از سال‌ های گذشته مانع اتحاد کشورهای آلمان، فرانسه و روسیه شده است.

این مقام روسیه افزود: خرابکاری خطوط نورد استریم در پاییز گذشته به وضوح دست‌ های بسیاری را نشان داد که علاقه ای به همکاری دو جانبه میان روسیه و کشورهای اروپایی ندارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا