بین الملل

آنکارا: بیشترین نقش را در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و نظم جهانی داشتیم


وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور بیشترین نقش را در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و نظم جهانی داشته است .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت که آنکارا همپیمان ناتو بوده و کشور نامزد برای عضویت در اتحادیه اروپاست و بیشترین نقش را در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و نظم جهانی داشته است.

وی که این سخنان را طی پیامی به مناسبت روز 9 می مطرح می‌کرد، افزود: «بر اساس این مفهوم، برداشتن موانع سیاسی در برابر ترکیه و ارتقای روابط میان آنکارا و اتحادیه اروپا به سطحی که شایستگی‌اش را دارد به نفع دو طرف خواهد بود».

وزیر خارجه ترکیه گفت در سایه جنگ اروپا و چالش‌های ناشی از آن مانند تهدید امنیت انرژی و مهاجرت غیرقانونی و عدم ثبات در تامین غلات، شاهد اهمیت تلاش‌های مشترک برای حفظ صلح بودیم.

چاووش اوغلو گفت: «وضعیت کنونی تجدید نظر در سهم روابط ترکیه و اتحادیه اروپا برای حل این مشکلات از نقطه نظرات راهبردی را ضروری نشان می‌دهد».

وی ادامه داد: «اتحادیه اروپا در زمان کنونی توسعه سیاست‌ها و تفاهم‌های جدید را برای مقابله با شرایط متغیر و چالش‌های متعدد ادامه می‌دهد».

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: «روند تکامل اروپا طی سالیان متمادی با چالش‌های متعددی همراه بوده و با وجود اختلافات در سیاست‌های ملی، این اتحادیه توانست به توافقی درباره یک نقطه مشترک برسد».

چاووش اوغلو تاکید کرد: «هدف ما تکمیل روند مذاکراتی است که در کشور ما با هدف عضویت کامل در اتحادیه آغاز شد. این روند باید با رویکردی عادلانه و بدون تبدیل کردن آن به ابزاری سیاسی برای برخی کشورها دنبال شود».

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا