بین الملل

ائتلاف الفتح: سفارت آمریکا، لانه فساد و رذایل اخلاقی است


یک نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که سفارت آمریکا در بغداد، به لانه فساد، انحراف و گسترش رذایل اخلاقی و اشاعه فتنه بدل شده است، ولی این سفارت باید به قوانین کشور میزبان احترام بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی الجمالی نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز یکشنبه به شدت تشویق همجنس‌بازی و همجنس‌بازی در جامعه عراق توسط آمریکا را محکوم کرد و گفت که این مسئله از نظر جامعه عراق، مردود است.

همزمان با افزایش اقدامات ایالات متحده آمریکا برای ترویج همجنس‌بازی در عراق، «عارف الحمامی» عضو کمیته حقوقی پارلمان عراق، هفدهم ماه جاری از اقدامات این نهاد قانونگذاری برای جلوگیری از اشاعه این مسئله خبر داد.

الحمامی گفت کمیته حقوقی پارلمان عراق به دنبال تصویب قانونی است که بر اساس آن، هر کسی اشاعه‌دهنده همجنس بازی باشد و از جریانهای انحرافی حمایت کند، مجرم تلقی شود.

الحمامی همچنین خبر داد همه فراکسیونهای سیاسی، حامی تصویب قانون جرم‌انگاری انحراف جنسی، همجنس بازی و سایر اقدامات انحرافی است. «احمد شهید الشمری» عضو جنبش حقوقی عراق هم گفت سفارت آمریکا از ترویج افکار انحرافی در این کشور حمایت می‌کند.

الجمالی در ادامه به پایگاه خبری المعلومه گفت که سفارت آمریکا در بغداد، لانه فساد، انحراف و گسترش رذایل اخلاقی و اشاعه فتنه بدل شده است، ولی این سفارت باید بر مبنای توافقات دیپلماتیک، به قوانین کشور میزبان احترام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سفارت آمریکا می‌تواند جامعه عراق را نابود کند، تصریح کرد: باید به هر طریق قانونی و دیپلماتیکی، با اقدام سفارت شرارت (آمریکا) مبنی بر تبلیغ همجنس‌بازی و رذایل اخلاقی مقابله کرد».

این نماینده عراقی از دولت این کشور خواست که در قبال تحریکات الینا رومانوفسکی سفیر آمریکا دست به کار شود. احمد کریم از رهبران ائتلاف الفتح هم پیش از این هشدار داده بود که سفیر آمریکا، هدایت جنبش فرهنگی را بر عهده دارد که هدفش، از بین برد بافت اجتماعی عراق است.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» هم در عراق دهم تیرماه در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «بعد از تمام آنچه در باب خطرات طرح‌های خبیثانه آمریکا عنوان شد، طرح‌هایی که ارزش‌ها و رسوم جامعه عراق را هدف قرار می‌دهند، اکنون لازم است تمام شرافتمندان در پارلمان قانونی را تصویب کنند که انحرافات جنسی در تز جدید آمریکا (همجنس بازی) را جرم‌انگاری کنند».

قیس الخزعلی تاکید کرد این قانون باید «ضامن مصونیت و پاسداری کامل از ارزش‌ها، عقاید و اخلاق اصیل جامعه عراق باشد».

در واکنش به مداخلات آمریکا در امور عراق، صدها نفر از مردم این کشور، عصر روز جمعه گذشته مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات بر پا کردند. در آستانه آغاز این تظاهرات، درهای ورودی منطقه سبز بغداد بسته شدند و همچنین حدود ۳ هزار نیروی امنیتی به منظور جلوگیری از ورود احتمالی معترضان به منطقه سبز در اطراف این منطقه شدیدا محافظت‌شده مستقر شدند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا