بین الملل

ابتکار جدید سازمان ملل برای برگزاری انتخابات لیبی در سال جاری

نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی از آغاز ابتکار جدیدی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری میلادی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عبدالله باتیلی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی امروز شنبه در جریان نشست خبری در طرابلس اعلام کرد که قصد دارد با راه‌ اندازی ابتکار جدیدی اطمینان حاصل کند طرف‌ های لیبیایی گردهم آمده، گفتگو را گسترش داده و در نهایت انتخابات را در سال جاری میلادی برگزار کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی در رابطه با جزئیات ابتکار جدید گفت: یک کمیسیون عالی تشکیل خواهد شد. اعضای این کمیسیون نه توسط ماموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی (UNSMIL)، بلکه از سوی نهادهای دولتی، سازمان‌ های اجتماعی و طرف‌ های مربوطه تعیین خواهند شد. طرف‌ های لیبیایی نامزدهای خود را معرفی خواهند کرد و ماموریت پشتیبانی نیز برای یافتن راه میانه مذاکرات را برگزار خواهد کرد.

«عبدالله باتیلی» با بیان اینکه کمیسیون یاد شده برای برگزاری انتخابات در سال جاری به‌ طور سازنده کار و یک چارچوب زمانی تعیین خواهد کرد، گفت: ممکن است تا اواسط ماه ژوئن نقشه‌ راه روشنی برای انتخابات ایجاد شود.

نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: کمیسیون مذکور نهادها و طرف‌ ها در لیبی را مستثنی نکرده و بر آنها راه‌ حل خارجی تحمیل نخواهد کرد.

باتیلی در مورد بحث‌ های نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز تأکید کرد: به‌ رغم تصویب اصلاح متمم ۱۳ قانون اساسی توسط شورای عالی دولتی لیبی که پیشتر نیز توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، اختلافات بر سر شرایط نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد. این هم موضوعی است که باید حل و فصل شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا