بین الملل

ابراز امیدواری آنکارا از نتایج مثبت مذاکرات درباره اف-۱۶ باآمریکا

مشاور ارشد رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی از نتایج مثبت مذاکرات درباره جنگنده‌های اف- ۱۶ با آمریکا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آکیف چاغاتای کیلیچ» مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی نسبت به نتایج مثبت مذاکرات درباره اف- ۱۶ با آمریکا ابراز امیدواری کرد.

مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: آنکارا از مذاکرات با واشنگتن در خصوص خرید جنگنده‌های اف- ۱۶ انتظار نتیجه مثبت دارد. مذاکرات در حال انجام است.

در همین ارتباط، دفتر ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه ۱۸ تیر ماه سال جاری در بیانیه ای اعلام کرده بود: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی خود در خصوص موضوع جنگنده های اف- ۱۶ و درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو بحث و تبادل نظر کرد.

یک روزنامه آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتظار موافقت کنگره برای فروش جنگنده‌ های اف -۱۶ به ترکیه، به شرط موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو است.

روزنامه وال استریت ژورنال هم به نقل از مقامات آمریکایی گفته بود که موافقت کنگره آمریکا با قرارداد فروش جنگنده‌ های اف -۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشروط شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا