بین الملل

ابراز امیدواری دیپلمات روس نسبت به حل سریع مسائل باقی‌مانده مربوط به برنامه هسته‌ای ایران/ تأکید رئیس‌جمهوری عراق بر تقویت تفاهم با ایران و ترکیه/ واکنش کرملین به فضاسازی‌های «وال استریت ژورنال»

ابراز امیدواری دیپلمات روس نسبت به حل سریع مسائل باقی‌مانده مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، تأکید رئیس‌جمهوری عراق بر تقویت تفاهم با ایران و ترکیه و واکنش کرملین به فضاسازی‌های «وال استریت ژورنال» از جمله مهمترین اخبار جهان طی ۱۲ ساعت گذشته است.

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛


به گزارش ایلنا،  کره‌‌شمالی بامداد امروز -پنجشنبه-دست کم سه موشک بالستیک را از ساحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب کرد.

– رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سران کشورهای عربی را به تشکیل کمیته‌ای وزارتی به منظور تحرک بین‌المللی برای برملا کردن جنایات رژیم صهیونیستی و شفاف‌سازی روایت فلسطینیان برای غرب، اجرای طرح صلح عربی و حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل فراخواند.

– سخنگوی کرملین با اشاره به فضاسازی‌های اخیر روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که روسیه درباره حمله احتمالی ایران به عربستان سعودی و سایر کشورها اطلاعاتی ندارد و نمی‌دانیم که این ساخته‌های ذهنی از کجا می‌آیند.

– نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در پیامی توئیتری نسبت به سازنده بودن مذاکرات ایران و دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد.

– وزارت امور خارجه ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای کانادایی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

– حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

– رئیس‌جمهوری عراق در جریان سخنرانی در نشست سران کشورهای عربی در الجزایر تأکید کرد که مسئولیت تقویت تفاهم با ایران و ترکیه را داریم.

– نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین از دیدار خود با نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

– سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر تهدید ایران علیه یکی از کشورهای منطقه را خبرسازی مغرضانه خواند و تاکید کرد: براساس احترام متقابل به سیاست حسن همجواری ادامه می‌دهیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا