بین الملل

اتحادیه اروپا 520 میلیون دلار دیگر سلاحِ به اوکراین می‌دهد


در ادامه کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین، اتحادیه اروپا از تصویب کمک 520 میلیون دلاری دیگر به کی‌یف برای مقابله با روسیه خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصویب یک کمک مالی-نظامی دیگر به اوکراین در نشست وزرای خارجه گروه 7 خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورل ارزش کمک جدید اتحادیه اروپا به اوکراین را 520 میلیون دلار اعلام کرد. 

 پیش از برگزاری نشست، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس خواستار افزایش فشارها به کرملین با ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و تشدید تحریمها علیه روسیه شده بود. 

وی در مسیر سفر به آلمان برای شرکت در این نشست به خبرنگاران گفت: خیلی مهم است که در این لحظه فشارها علیه «ولادیمیر پوتین» را با افزایش ارسال به اوکراین افزایش دهیم.

وی اضافه کرد، اتحاد گروه 7 در طول بحران اوکراین و برای حمایت از آزادی و دموکراسی بسیار حیاتی است و برای ما این مساله با یکدیگر سخت کار می‌کنیم. 

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان که میزبان این نشست سه روزه در دریای بالتیک است تاکید کرد که جنگ اوکراین-روسیه و تبعات منطقه‌ای و جهانی آن محور این نشست است.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین و وزیر خارجه مولداوی نیز از حاضران در این نشست هستند. 

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر به آن دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا