بین الملل

اتفاقی که برای سلمان رشدی افتاد نتیجه گستاخی وی بود

سروزیر ایالت پنجاب پاکستان:

«چودری پرویز الهی» سروزیر ایالت پنجاب پاکستان امروز در سخنانی تأکید کرد: اتفاقی که برای سلمان رشدی افتاد نتیجه گستاخی وی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اِکسپرس، «چودری پرویز الهی» سروزیر ایالت پنجاب پاکستان امروز شنبه در سخنانی در ارتباط با حمله به «سلمان رشدی» نویسنده مرتد «آیات شیطانی» اعلام کرد: دل هر مسلمانی مملو از محبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. احترام به پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) جزء اعتقاد هر مسلمانی است و توهین سلمان رشدی به مقدسات اسلامی به شدت احساسات مسلمانان را جریحه دار کرد.

سروزیر ایالت پنجاب پاکستان در این خصوص ادامه داد: رشدی مهره کسانی است که به اسم دین در حال توطئه فساد در جامعه هستند. توهین به پیامبر اکرم (ص) که از سوی سلمان رشدی به انجام رسید، برای مسلمانان عالم قابل تحمل نبوده و نیست و اتفاقی که برای او افتاده نتیجه وقاحتش است.

«چودری پرویز الهی» در ادامه اظهار داشت: انسانیت حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای جامعه است. توهین به پیامبر گرامی اسلامی (ص) به بهانه آزادی بیان به هیچ وجه قابل قبول نیست و توهین به انبیاء الهی در هیچ جامعه متمدنی قابل تصور هم نیست، ما جانمان را برای ذات گرامی پیامبر اکرم (ص) فدا خواهیم کرد.

رسانه های آمریکایی شامگاه جمعه اعلام کردند که «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد کتاب موهنِ و جنجالی «آیات شیطانی» در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک هدف حمله مردی ناشناس قرار گرفته و بر اثر ضربات چاقو به گلو و شکم تحت جراحی قرار دارد.

ساعاتی بعد پلیس نیویورک، هویت ضارب را اعلام کرد. بنا بر گفته پلیس این فرد «هادی مَطر» نام دارد.

آنگونه که رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات پلیس اعلام کردند هادی مَطر، ۲۴ سال سن دارد و در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده، اما اخیراً به ایالت نیوجرسی مهاجرت کرده است. آخرین آدرس منزل او در بخش «فرویو» در شهرستان «بِرگن» نیوجرسی بوده و مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌ بی‌ آی)، پس از حادثه برای تحقیقات بیشتر به منزل او یورش بردند. به گفته پلیس نیویورک، مطر همچنین یک گواهی‌ نامه قلابی رانندگی را همراه خود داشته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا