بین الملل

احتمال بسته شدن مرز بلاروس و لهستان در صورت ادامه تهدید گروه واگنر

مقام ارشد ورشو خبر داد:

معاون وزیر خارجه لهستان، با اعلام این‌که گروه‌هایی از نیروهای واگنر تلاش‌هایی برای نفوذ به خاک لهستان کرده‌اند، گفت که «تهدیدی بسیار واقعی» از سوی بلاروس وحود دارد.


به گزارش ایلنا، «پاول جابلونسکی» معاون وزیر خارجه لهستان، با اعلام این‌که گروه‌هایی از نیروهای واگنر تلاش‌هایی برای نفوذ به خاک لهستان کرده‌اند، گفت که «تهدیدی بسیار واقعی» از سوی بلاروس وحود دارد.
وی ادامه داد: «ما به وضوح اعلام می‌کنیم که عقب‌نشینی نخواهیم کرد. بدیهی است که تلاش‌هایی صورت خواهد گرفت. ما منتظر تلاش‌های بیشتری برای حملات در مرز خود هستیم، شاید تلاش‌های بیشتری برای نقض حریم هوایی ما نیز انجام شود».
معاون وزیر خارجه لهستان با اعلام این‌که نیروهای واگنر تلاش خواهند کرد تا نشان دهند که می‌توانند هر کاری که می خواهند انجام دهند، گفت: «ما نیروهای بیشتری را در این منطقه مستقر می‌کنیم تا بتوانیم انعطاف‌پذیر باشیم». 
وی درباره تعداد نیروهایی که در حال اعزام هستند، توضیحی نداد. 
جابلونسکی در پاسخ به این پرسش که آیا لهستان بسته شدن مرزهای خود با بلاروس را بررسی می‌کند، گفت: «ما در حال بررسی هر اقدامی هستیم که برای حفاظت از خاک خود و حفاظت از شهروندانمان ضروری باشد؛ از جمله انزوای کامل بلاروس و بسته شدن کامل مرزها».
وی در عین حال گفت: «مایلیم از بستن مرزها اجتناب کنیم چرا که این گزینه تا حدی آخرین راه حل است. اما، اگر حملات مستمر و تلاش‌های مستمر برای بی‌ثبات کردن کشورمان ادامه یابد، ممکن است گزینه دیگری نداشته باشیم».

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا