بین الملل

ادعای ژنرال آمریکایی درباره تلاش ناکام برای ارتباط با نظامی ارشد روسیه


رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد بعد از سقوط اخیر موشک در لهستان، سعی کرده با همتای روسی خود صحبت کند اما تلاشش بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون روز چهارشنبه گفت، تلاشش برای گفت‌و‌گو کردن با ژنرال «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل ارتش روسیه بعد از سقوط روز سه‌شنبه موشک در یکی از روستاهای مرزی لهستان ناموفق بوده است.

به نوشته پایگاه شبکه «سی.ان.ان»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت، بعد از انفجار روز سه‌شنبه در لهستان با همتای اوکراینی و لهستانی خود و چند تن دیگر از روسای ارشد دفاعی اروپا گفتگو کرده است.

مارک میلی خاطر نشان کرد:‌ «تلاش کارمندانم در برقرار کردن ارتباط من با ژنرال گراسیموف ناموفق بود.»

او اضافه کرد:‌ «من با ژنرال والری زالوژنی،همتای اوکراینی‌ام صحبت کردم. در واقع با او چند بار گفتگو داشتم و همچنین با همتای لهستانی خود و چند رئیس ارشد نظامی دیگر در اروپا گفتگو کردم.»

این مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد روسیه در رسیدن به همه ماموریت‌هایش در اوکراین ناکام مانده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که این صحبت‌ها را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا  بعد از نشست گروه موسوم به «گروه تماس دفاعی اوکراین» ایراد کرد، مدعی شد:‌ «روسها هر دفعه شکست خورده‌اند. آنها در سطح راهبردی باخته‌اند. آنها در سطح عملیاتی باخته‌اند و تکرار می‌کنم، آنها در سطح تاکتیکی باخته‌اند. آنها در انجام کاری که برایش تلاش کردند شکست خوردند.»

شامگاه سه شنبه رسانه‌های لهستانی از سقوط موشک در روستایی در این کشور و کشته شدن دو نفر خبر دادند. در پی این رویداد، رئیس جمهور لهستان نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور را برگزار کرد.

وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها و مقام‌های لهستانی درباره گمانه‌زنی در خصوص سقوط موشک‌های روسیه در منطقه برزیودوف، اقدام تحریک‌آمیز متعمدانه با هدف تشدید تنش است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا