بین الملل

ارتش اوکراین با موشک‌های آمریکایی، زاپروژیا را بمباران کرد+ فیلم

نیروهای اوکراینی شهر ملیتوپول در منطقه زاپروژیا را آماج حملات موشکی قرار داده و یک هتل و یک مجموعه تفریحی را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یوگنی بالیتسکی، فرماندار تازه‌منصوب شده منطقه زاپروژیا که به تازگی به روسیه الحاق شده است، از حملات موشکی ارتش اوکراین به این منطقه خبر داد.

به گفته وی، این حملات حوالی ساعت ۲۱ شب به وقت محلی رخ داده و در آن از سامانه‌های موشکی آمریکایی موسوم به «هیمارس» استفاده شده است.

بر اساس گزارش‌ها، سامانه پدافند هوایی، دو فروند از این موشک‌ها را سرنگون کرده اما دو فروند دیگر بخشی از حومه شهر مِلیتوپول که یک مرکز تفریحی هم در آن وجود داشته را «کاملا منهدم» کرده و به کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان و پرسنل نظامی این منطقه منجر شدند.

بالیتسکی اضافه کرد که در این حملات دو نفر کشته و ۱۰ تن دیگر به دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شدند. دست کم سه تن از مجروحان، شرایط وخیمی دارند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط بالیتسکی چندین منزل مسکونی را در آتش نشان داده و نیروهای آتشنشانی در حال اطفای حریق هستند.

منطقه زاپروژیا به همراه خرسون و دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، در اوایل اکتبر پس از برگزاری همه‌پرسی به طور رسمی به خاک روسیه الحاق شدند. شهر ملیتوپول که در مجاورت دریای آروف واقع شده است، پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) حدود ۱۴۹ هزار نفر جمعیت داشت.

کی‌یف این همه‌پرسی را به رسمیت نشناخته و متعهد شده تا با استفاده از قوای نظامی، نیروهای روس را از تمام بخش‌هایی که اوکراین مدعی مالکیت آنها است، بیرون کند. بالیتسکی «نازهای‌های کی‌یف را به حملات عامدانه و هدفمند علیه غیرنظامیان» متهم کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا