بین الملل

اردوغان: اسراییل اشغالگر است/غرب ازکودک‌کش‌ها در غزه حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه در «راهپیمایی بزرگ فلسطین» استانبول تصریح کرد: تل‌آویو بدون حمایت غرب ۳ روز هم دوام نمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در «راهپیمایی بزرگ فلسطین» در استانبول واقع در این کشور در سخنانی اعلام کرد: از اسراییل انتقاد می کنیم چون دِینی به آن نداریم؛ اما غربی ها برعکس ما مدیون (رژیم) اسراییل هستند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: اسراییل چگونه وارد منطقه شد؟ آن ها اشغالگر هستند. کشورهای غربی اصلی ترین مسئول رخ‌دادهای جاری در غزه هستند. آن ها به طور کامل از کودک‌کش ها در غزه حمایت می کنند. کسانی که برای اوکراین اشک تمساح می ریختند؛ اکنون در قبال تحولات غزه سکوت اختیار کردند. همان افراد که برای اوکراین نگرانم بودند، امروز از اسراییل حمایت می کنند و دست آن ها به خون های ریخته شده، آلوده است.

وی در ادامه افزود: اسراییل و برخی از طرف های دیگر پشت پرده حمایت از گروه های تروریستی در شمال سوریه و عراق هستند. البته، اسراییل بدون حمایت کشورهای غربی حتی ۳ روز هم دوام نمی آورد و ما در تلاش برای معرفی اسراییل به عنوان جنایت کار جنگی در جهان هستیم. آنچه در غزه رخ داده است؛ دفاع از خود نیست، بلکه قتل عام های شنیع به شمار می آید.

ادامه دارد ..

آگهی
دکمه بازگشت به بالا