بین الملل

اردوغان: باید برای مقابله با اسلام‌هراسی غرب یکدل شویم

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اقدام جمعی برای مقابله به اسلام‌هراسی کشورهای غربی، خواستار تلاش یکپارچه جهت جلوگیری از توهین به مقدسات مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نطقی ویدئویی بر اهمیت اقدام جمعی در راستای مقابله با اسلام هراسی کشورهای غربی تاکید کرد و خواستار اقدام مشترک برای مبارزه با توهین به مقدسات شد.

اردوغان در نطقی ویدئویی در چهل‌وششمین کنوانسیون سالانه انجمن پزشکان پاکستانی‌تبار آمریکای شمالی(APPNA) گفت: حمله شرم‌آور به کتاب مقدس ما، قرآن، در سوئد آن هم در اولین روز عید قربان، ابعاد هولناک اسلام‌هراسی را برملا می‌کند.

وی با تاکید بر مسئولیت تمام مسلمانان برای جلوگیری از تکرار چنین اهانت‌هایی، تصریح کرد: همه ما، تمام مسلمانان مسئولیتی بزرگ داریم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین اقداماتی که ترکیه به شدت به آن واکنش نشان داد، دیگر تکرار نشود. اگر یکدل و یک‌صدا شویم، هیچ‌کس در جهان جرات نمی‌کند که مقدسات مسلمانان توهین کند.

اردوغان همچنین به پیوند قوی بین ترکیه و پاکستان به عنوان دو کشور برادر اذعان و روابط خاص طرفین را برجسته کرد.

حدود دو هفته گذشته، مردی در استکهلم، پایتخت سوئد در اقدامی شنیع یک جلد از مصحف شریف را پاره کرد و به آتش کشید؛ هتک حرمتی که برای اولین بار نبود و کشورهای زیادی بلافاصله آن را قویا محکوم کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا