بین الملل

اردوغان به «اندرسون»:تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه باید لغو شوند

در گفتگوی تلفنی با موضوع درخواست عضویت در ناتو؛

رییس جمهور ترکیه امروز در تماسی تلفنی با نخست وزیر سوئد در خصوص درخواست عضویت این کشور در ناتو گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز شنبه در تماسی تلفنی با نخست وزیر سوئد رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی امروز با «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد، به رایزنی پیرامون روابط دوجانبه و درخواست این کشور برای عضویت در ناتو پرداخت.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی سوئد از سازمان‌های تروریستی باید پایان یابد. محدودیت های سوئد بر صنعت دفاعی ترکیه که پس از عملیات چشمه صلح صورت گرفت، باید برداشته شود.

رجب طیب اردوغان در این باره اضافه کرد: انتظار داریم که سوئد گام های ملموسی را برای رفع نگرانی‌ های ما در مورد پ.ک.ک و گسترش آن در سوریه و عراق بردارد.

به گزارش یورو نیوز، اردوغان همچنین در این تماس تلفنی تاکید کرد که باید تحریم‌های تسلیحاتی که بعد از حمله ترکیه به سوریه در سال ۲۰۱۹ علیه آنکارا وضع شده، لغو شوند.

این در حالیست که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که وی قرار است با مقامات فنلاند درباره مسئله پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو گفتگو کند.

طبق اعلام اردوغان، وی همچنین قرار است با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در آینده ای نزدیک گفتگو کند.

اردوغان پیشتر نیز در این باره گفته بود که آنکارا به اعضای ناتو اطلاع داده است که پاسخ ترکیه به عضویت سوئد و فنلاند در این سازمان منفی است.

اظهارات رئیس جمهور ترکیه پس از آن بیان شد که فنلاند و سوئد رسماً قصد خود را برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کردند.

طبق اساسنامه ناتو، هر پیشنهاد عضویت جدید می‌بایست به اتفاق آرا توسط ۳۰ عضو این ائتلاف تأیید شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا