بین الملل

اردوغان: وحشی‌گری اسرائیل در غزه توصیف‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با انتقاد شدید لفطی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بدون راهکار عملی اعلام کرد که در غزه یک فاجعه انسانی بی‌سابقه درحال‌رخ‌دادن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با اظهاراتی تندوتیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد؛ بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند اردوغان در حالی انتقادات لفظی خود علیه تل‌آویو را تشدید کرده که آنکار هم‌‍اکنون دارای بیشترین مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین مسیرهای تأمین انرژی رژیم است.

اردوغان دراین‌باره گفت: آنجا در نوار غزه جنایت هایی علیه بشریت انجام می شود.هیچ اصطلاحی برای توصیف وحشی‌گری که در انجا رخ می دهد، وجود ندارد.فلسطین صحنه یک فاجعه انسانی بی سابقه است. آنجا جنایت هایی علیه انسانیت انجام می شود.

وی با بیان اینکه «بیمارستان ها در غزه با وحشی گری بمباران می شود. اولویت ما آتش بس فراگیر در غزه است.» افزود: هیچ چیزی وجود ندارد که این وحشی گری را توجیه کند. ما تاکنون ۱۰ هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به غزه ارسال کرده ایم و به ارسال کمک های بیشتر ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه «اولویت ما آتش بس همه جانبه در غزه است» گفت: تحرکات یکپارچه ما به عنوان ترکیه، اولا راه منتهی به آتش بس و سپس صلح دائم را تسهیل می بخشد.روی سازوکارهای جدیدی برای حل درگیری در خاورمیانه که همه از مسلمان، مسیحی و یهودی را در بربگیرد، کار می کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا