بین الملل

اردوگاه «الهول» سوریه خطری واقعی برای امنیت عراق و جهان است

مشاور امنیت ملی عراق:

اردوگاه «الهول» سوریه خطری واقعی برای امنیت عراق و جهان استسوریه خطری واقعی برای امنیت عراق و جهان است " itemprop="image" class="" title="اردوگاه «الهول» سوریه خطری واقعی برای امنیت عراق و جهان است ">

مشاور امنیت ملی عراق سه شنبه در دیدار با مقامات پارلمانی آلمان ، وجود اردوگاه الهول را یک تهدید واقعی برای عراق و جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور روز سه شنبه در نشستی با هیأت پارلمانی آلمان، وجود اردوگاه الهول سوریه را یک تهدید واقعی برای عراق و جهان دانست.

وبگاه خبری «الفرات نیوز» عراق گزارش داد که قاسم الاعرجی در دیدار با مقامات پارلمانی آلمان بار دیگر از جامعه جهانی خواسته است تا از کشورها بخواهد اتباع خود را از این اردوگاه خارج کنند.

مشاور امنیت ملی عراق گفت: عراق کشوری مهم و در منطقه‌ای مهم و حساس قرار دارد و اهمیت و نقش آن در منطقه امروز قوی‌تر از گذشته به چشم می‌خورد.

الاعرجی افزود: دولت عراق در چارچوب رویکرد حکومتی خود، مبنایی را بر اساس پیشرفت کشور مشخص و آغاز کرده است و در اجرای برنامه‌های ملموس و امیدوارکننده خود در میدان عمل جدی است.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین بیان کرد که نبرد با تروریسم به یک نبرد ایدئولوژی تبدیل شده است و عراق پس از پیروزی نظامی، امروز با ایدئولوژی افراطی مبارزه می‌کند.

الاعرجی با اشاره به اینکه عراق به تنهایی نمی‌تواند با تروریسم مبارزه کند، افزود: پس از اینکه عراق به نمایندگی از جهان جنگید و تروریسم را شکست داد، همراهی و همکاری جامعه بین المللی با عراق یک وظیفه اخلاقی است.

وی بر اهمیت اتحاد جامعه جهانی در برابر تروریسم و ایدئولوژی افراطی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد مقدسات مسلمانان مورد اهانت و تعدی قرار گیرد.

مشاور امنیت ملی عراق سفر هیأت پارلمان آلمان به بغداد را پیام خوبی برای تقویت روابط دوستی و همکاری بین دو کشور دانست.

هیأت پارلمانی آلمان نیز با ابراز خرسندی از سفر به عراق، بر جلوگیری از توهین به ادیان و مقدسات تاکید کرد و مقابله بین المللی با تعصب و ایدئولوژی افراطی را ضروری دانست.

گفتنی است اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

اداره این اردوگاه را گروه مسلح موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (شبه نظامیان قسد) وابسته به ارتش آمریکا بر عهده دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا