بین الملل

ارمنستان: نظامی بازداشتی جمهوری آذربایجان متهم به قتل یک غیرنظامی است


یک مقام بلندپایه ارمنستان اظهار داشت نظامی بازداشت شده جمهوری آذربایجان متهم به قتل یک غیرنظامی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام بلندپایه ارمنستان روز شنبه اظهار داشت نظامی بازداشت شده جمهوری آذربایجان متهم به قتل یک غیرنظامی ارمنستانی است.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیین»، «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در نشست بین پارلمانی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در شهر «سن پترزبورگ» در روسیه گفت که یکی از نظامیان جمهوری آذربایجان که پس از عبور غیرقانونی از مرز در ارمنستان دستگیر شده، مظنون به قتل یک غیرنظامی است.

پیش‌تر گزارش شده بود که نظامی جمهوری آذربایجان که از مرز ارمنستان عبور کرده بود، توسط سه جوان اهل استان سیونیک در جنوب ارمنستان پیدا شد.

این فرد تلفن همراه یکی از کارکنان مجتمع مس «مولیبدن» را که ۲۱ فروردین کشته شده بود به همراه داشت. چندی قبل وزارت دفاع ارمنستان از دستگیری یک نظامی جمهوری آذربایجان در مرز بین دو کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش،  این نظامی جمهوری آذربایجان دوشنبه در خاک ارمنستان دیده و بازداشت شد. ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شده که این نظامی به دلیل دید محدود و شرایط نامساعد جوی در مرز ارمنستان و نخجوان راه خود را گم کرده بود.

این نظامی جمهوری آذربایجان گفته که یک نظامی دیگر نیز همراه او بوده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده تمام اقدامات لازم برای یافتن این نظامیان در حال انجام است.

در تحولی دیگر بین این دو کشور، منابع خبری ارمنستان روز شنبه از شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت یک معدن طلا در یکی از مناطق مرزی ارمنستان خبر دادند. مقامات ارمنستان اعلام کردند که طی بیست و چهار ساعت گذشته نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت معدن طلای «سوتک» در منطقه «سیونیک» تیراندازی کردند.

بنابر اعلام ارمنستان، به دنبال این دور از تیراندازی‌ها فعالیت در این معدن متوقف شد و کارگران این مکان را ترک کرده‌اند. این دور از تیراندازی‌ها هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا