بین الملل

ارمنستان: هیچگونه نقض آتش بسی از سمت ما صورت نگرفته است

در ادامه تنش های مرزی با جمهوری آذربایجان؛

وزارت دفاع ارمنستان شرایط در مرزهای مشترک این کشور با جمهوری آذربایجان را با ثبات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پان ارمنیا، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که گزارش های مطرح از سوی جمهوری آذربایجان در خصوص نقض آتش بس منتسب به ایروان صحت ندارد.

وزارت دفاع ارمنستان امروز چهارشنبه، گزارش های انتشار یافته از سوی دولت باکو مبنی بر نقض آتش بس از سوی نیروهای ارمنستان در شبانه روز گذشته در مرزهای شرقی را رد کرد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان نسبتاً باثبات است و تحت کنترل کامل نیروهای مسلح ارمنستان قرار دارد.

با این حال وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که در تیراندازی از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان از آن سوی مرز، یک دستگاه خودرو ارمنی آسیب دیده است.

بنا به گفته وزارت دفاع نیروهای آذربایجان پس از شلیک تلافی‌جویانه طرف ارمنی، به تنش خود ادامه ندادند. تلفات جانی از حادثه روز سه شنبه در مرز آذربایجان و ارمنستان گزارش نشده است.

در پی تنش های مداوم دو کشور، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اواخر خرداد در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش ارمنستان به مواضع ارتش باکو حمله ور شدند. بر اساس اعلام این رسانه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گفته است که نیروهای ارمنستانی مواضع ارتش باکو در شهرک های مرزی را با سلاح های کالیبر بزرگ گلوله باران کرده است.

دور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا