بین الملل

استقبال تایوان از سفر هیات لیتوانی به این جزیره

وزارت امور خارجه تایوان اعلام کرد، هیاتی از مقامات لیتوانی به سرپرستی معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور در سفری پنج روزه امروز یکشنبه وارد این جزیره شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در حسابش در توئیتر نوشت: “تایوان صمیمانه‌ترین استقبال خود را از اگنه وایسیوکویسیوته، معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی و هیئت همراه او به عمل می‌آورد. ما برای معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی یک اقامت پنج روزه بسیار پربار با هدف تقویت همکاری استراتژیک و پیوندهای تجاری در حوزه‌های نوآورانه فردا را آرزو داریم.”
این در حالی است که چند روز پیش خبرگزاری مرکزی تایوان (CNA) گزارش داد که در جریان این سفر، هیات لیتوانیایی به طور خاص از نهادهای بخش حمل‌ونقل تایوان و تولیدکنندگان پیشروی اتوبوس‌های برقی بازدید خواهد کرد تا امکانهای همکاری در حوزه تامین و تولید اتوبوس‌های برقی و صنعت حمل‌ونقل هوشمند و سبز را بررسی کنند.
روابط لیتوانی و چین در پی افتتاح دفتر نمایندگی تایوان در شهر ویلنیوس در نوامبر ۲۰۲۱ تیره شد. چین در اقدامی تلافی جویانه، روابط دیپلماتیک خود با لیتوانی را به صورت یکجانبه به سطح کاردار کاهش داد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا