بین الملل

استقرار تک تیراندازهای لهستانی در مرز بلاروس

فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان امروز با طرح ادعایی واهی علیه مینسک، از استقرار تک تیراندازهای این کشور در مرز بلاروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان امروز دوشنبه از استقرار تک تیرانداز در مرز با بلاروس خبر داد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان با طرح ادعای واهی خطرناک بودن مرز بلاروس مدعی شد: گشت‌ های لهستانی توسط خارجی‌ های متجاوز مورد حمله قرار می‌ گیرند.

نخست وزیر لهستان پیشتر ادعا کرده بود که نیروهای گروه واگنر به مرزهای این کشور نزدیک شده‌ اند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که یک گروه ۱۰۰ نفره از سربازان گروه نظامی واگنر به شهر گرودنو در بلاروس، واقع در نزدیک مرز لهستان، نزدیک تر شده اند.

ماریوش بلاشاک، وزیر دفاع لهستان با اشاره به استقرار نیروهای گروه «واگنر» در بلاروس، تاکید کرد که لهستان ظرفیت ارتش این کشور را دو برابر کرده و آن را از سه به ۶ یگان افزایش خواهد داد.

بلاشاک گفت که او پیش‌تر سندی را امضا کرده که براساس آن شمار نیروهای تمام‌وقت ارتش لهستان از ۱۷۲ هزار نفر به ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و در ادامه نیز یادآور شد که دولت ورشو، «به طور مستمر در حال اجرای این هدفگذاری است.»

واگنر به عنوان بخشی از توافق با کرملین به میانجی‌گری مینسک در بلاروس مستقر شد. این گروه به فرماندهی پریگوژین اواخر ژوئن شورشی نافرجام علیه مسکو را تدارک دید اما با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس ماجرا ظرف ۲۴ ساعت به پایان رسید. نیروهای واگنر از زمان ورود به مینسک، شروع به آموزش نیروهای بلاروس و انتقال تجربیات جنگی‌شان در دوران محاصره شهر باخموت در شرق اوکراین، کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا