بین الملل

اسنادی از چپاول نفت و گاز یمن از سوی متجاوزان

المسیره منتشر کرد؛

اسناد منتشره شده از سوی المسیره، میزان غارت ثروت نفتی یمن توسط نیروهای متجاوز و سوء استفاده از درآمدهای هنگفت این بخش برای تامین مالی عملیات تجاوزگرانه علیه مردم این کشور را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المسیره برگ دیگری از چپاول منابع نفت و گاز یمن از سوی متجاوزان را آشکار کرد. این آمار تا قبل از آن رخ داده است که دولت نجات ملی یمن برای حفاظت از منابع طبیعی ملت یمن وارد عمل شود.

اسنادی از چپاول <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%86%d9%81%d8%aa-%d9%88-%da%af%d8%a7%d8%b2'>نفت و گاز</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%db%8c%d9%85%d9%86'>یمن</a> از سوی متجاوزان

طبق اسنادی که المسیره به آن دست یافته است، میزان صادرات نفت چپاول شده از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار در ماه فراتر رفته است.

این اسناد شامل صورتجلسه ها و مناقصات فروش نفت خام غارت شده از میادین مسیله، شبوه و مارب به شرکت های خارجی از طریق کمیته موسوم به کمیته عالی بازاریابی نفت خام تحت اشراف متجاوزان است.

این صورتجلسات و مناقصه ها نشان می دهد که ماهانه بالغ بر ۲ میلیون بشکه نفت خام از میدانهای المسیله به غارت برده می شده و از منابع نفتی شبوه و مارب نیز ماهانه بالغ بر ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام به غارت می رفته است.

همین اسناد نشان می دهد مقرر بوده با افزایش ۲ برابری برداشت نفت از مارب و شبوه و غارت آن به نفع شرکت اماراتی ادنوک این رقم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در ماه برسد.

براساس یک سند دیگر، از وزارت نفت دولت دست نشانده سعودی ها در یمن خواسته شده تا نسبت به از سرگیری تولید نفت از میدان شماره ۵ پس از آماده ساری تاسیسات مربوطه برای افزایش صادرات (غارت) نفت از این منطقه نیز تسریع شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا