بین الملل

«اصرار عجیب»برای بازگرداندن خانواده داعشی‌ها از سوریه به غرب عراق

تحلیلگر سیاسی عراقی، اهداف انتخاباتی و تلاش برای تغییر بافت جمعیتی را به عنوان دو علت اصلی اصرار برخی محافل سیاسی برای بازگرداندن خانواده‌های داعشی از سوریه به غرب عراق عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک تحلیلگر سیاسی عراقی معتقد است که به احتمال زیاد در پس اصرار برخی سیاستمداران این کشور برای بازگرداندن خانواده‌های گروه تروریستی داعش از اردوگاه «الهول» سوریه به مناطق غربی عراق، برنامه‌هایی در رابطه با تغییرات بافت جمعیتی و همچنین اهداف انتخاباتی وجود دارد.

«حازم الباوی» ضمن اشاره به این موضوع افزود: بسیاری از محافل سیاسی و همچنین نمایندگان مناطق آزاد شده به ویژه در دو استان نینوا و الانبار به طرز شگفت انگیزی بر بازگرداندن خانواده‌های تروریست‌های داعش به آن مناطق اصرار دارند.

وی تصریح کرد: این اصرارها با دو موضوع همزمان است؛ نخست نزدیکی به انتخابات محلی و امکان استفاده از آن به عنوان برگ برنده برای کسب منافع انتخاباتی در مناطق آزاد شده مانند نینوا و الانبار. موضوع دوم هماهنگی با خواسته‌ها و فشارهایی که «النا رومانوفسکی» سفیر آمریکا در بغداد در این راستا اعمال می‌کند و آخرین مورد، درخواست علنی او از «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق بود تا برای حل این پرونده و بازگرداندن خانواده‌های داعش از اردوگاه الهول سوریه به عمق خاک عراق تلاش کند.‌

این خبر در حالی است که خطر حضور آمریکا همچنان امنیت و ثبات عراق و نظام سیاسی آن را تهدید می‌کند. به‌طوری که سفیر واشنگتن در بغداد به تحرکات خود برای ارتباط با حزاب سیاسی و مقامات اجرایی عراق ادامه می‌دهد تا مأموریت خود را در این کشور که احیای گروه تروریستی داعش است، اجرا کند. به‌خصوص که اردوگاه الهول حاوی سرکش‌ترین تروریست‌ها، سرکردگان و نسل جدید اعضای جنایتکار داعش است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا