بین الملل

اعتراف مقام اوکراینی: روزانه تا 45 فروند انواع پهپاد از دست می‌دهیم


مقام ارشد نظامی اوکراین گفت که ارتش این کشور در نبرد با روسیه روزانه تا 45 فروند انواع پهپاد را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد نظامی اوکراین روز سه شنبه به صراحت گفت که ارتش این کشور در میدان‌های نبرد با روسیه روزانه تا ۴۵ فروند انواع پهپاد را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «اینتر فکس اوکراین»، «یوری شیهول» از مقامات ارشد ارتش اوکراین گفت: «ارتش و نیروهای و امنیتی اوکراین روزانه ۴۰ تا ۴۵ پهپاد بومی و خارجی را از دست می‌دهند.»

وی ادامه داد: «این پهپادها از نوع ساده تا پیشرفته ساخت اوکراین یا خارج هستند و تامین آنها در این حجم غیرممکن است.»

این مقام نظامی اوکراین مدعی شد که در بحبوحه نبرد با روسیه تولید برخی از انواع پهپادها از جمله پهپادهای رزمی سالانه بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند. وزارت دفاع روسیه در همین زمینه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از سرنگون کردن یک پهپاد دیگر ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد  یگان‌های پدافندی روسیه ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی دومین پهپاد اوکراینی را بر فراز «دریای سیاه» سرنگون کردند. این وزارتخانه پیش‌تر اعلام کرد که اولین پهپاد اوکراین را با شلیک یک جنگنده سرنگون کرده است.

 

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله «مسکو»، «شبه‌جزیره کریمه» و «کورسک»، چند هفته پس از حملات متقابل اوکراین شدت گرفته است. وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه نیز اعلام کرد که دو جنگنده این کشور دو پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

جدیدترین سامانه جنگال روسیه که برای محافظت از واحدهای مهندسی هنگام کار برای استحکامات در برابر حملات پهپادی طراحی و ساخته شده  نیز در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در حال تست شدن است. به گفته یک منبع نظامی ارتش روسیه، سامانه جنگال «ساپفیر» در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین مورد آزمایش قرار گرفته است. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا