بین الملل

اعتصاب سراسری در غزه و کرانه باختری در واکنش به جنایت نابلس


اهالی غزه و کرانه باختری امروز به دعوت گروه‌های مقاومت در اعتراض به جنایت روز گذشته صهیونیست‌ها در نابلس دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرها و مناطق مختلف غزه و کرانه باختری از صبح امروز (پنج شنبه) شاهد اعتصاب فراگیر در واکنش به شهادت ۱۱ نفر در شهر نابلس در کرانه باختری بود.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، این اعتصاب به دعوت گروه‌های فلسطینی انجام شده است. این گروه‌ها روز گذشته پس از جنایت نابلس در بیانیه‌ای مشترک، ضمن اعلام عزای عمومی، خواستار اعصاب یکپارچه در غزه و کرانه باختری شده بودند.

گروه‌های فلسطینی همچنین خواستار افزایش حملات علیه صهیونیست‌ها و افزایش تنش و درگیری شده‌اند. آن‌ها روز گذشته گفته بودند که اقدام اشغالگران بی پاسخ نخواهد ماند.

در این راستا تمامی کسب و کارها، مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و مغازه‌ها بسته شده است. وزارت تعلیم تربیت در غزه نیز از تعطیلی همه مدارس و پارک‌ها خبر داده است.

در این عزای عمومی، سراسر فلسطین در حزن و ماتم و خشم به سر می‌برد. «ابراهیم ابوشنب» از کسبه‌های غزه که مغازه خود را تعطیل کرده به العربی الجدید گفت: «اشغالگران جنایت بزرگی را در نابلس مرتکب شدند. مغازه‌هایمان را در عزای شهدایمان بسته‌ایم».

«ابو عبیده جمال» از دیگر ساکنان غزه که یک تاکسی کرایه‌ای دارد نیز گفت: «در همبستگی با شهر نابلس دست از کار کشیده‌ام. شهدا در میان ما عالیقدر هستند و از خداوند می‌خواهم که به خانواده‌هایشان صبر عطا کند و مجروحان شفا یابند».

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز در مصاحبه با العربی جدید گفت: «اعتصاب در غزه در راستای همبستگی و حمایت از انقلاب ملتمان در شهر قدس و کرانه باختری به خصوص بعد از جنایت نابلس است».

او با بیان اینکه عصر امروز راهپیمایی گسترده‌ای در غزه برپا خواهد شد گفت که صبر این گروه مقاومت در برابر جنایات اشغالگران صهیونیست پایان یافته است.

«نصر ابوجیش» هماهنگ کننده گروههای مقاومت در نابلس نیز گفت که اعتصاب سراسری در غزه و کرانه باختری اهمیت زیادی دارد و این حرکت پیامی واضح و بلند برای اشغالگران در پی دارد، مبنی بر اینکه همه مردم فلسطین از همه طیف‌ها با یکدیگر در برابر صهیونیست‌ها متحد هستند.

از سوی دیگر «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) از شلیک شش راکت از سمت منطقه غزه به سوی شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین خبر داد و مدعی رهگیری پنج فروند از آن‌ها شد.

او گفت که آژیرهای خطر در شهرک‌های «عسقلان»، «سدیروت» و مناطق اطراف غزه به صدا در آمد و پناهگاهها در عسقلان به روی شهرک‌نشینان باز شد.

طی یورش روز گذشته (چهارشنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی به محله قدیمی شهر نابلس، ۱۱ نفر به شهادت رسیده و ۱۰۲ تن دیگر مجروح شدند که حال پنج تن از آن‌ها همچنان وخیم است.

این جنایت از آن‌جایی آغاز شد که نظامیان یگان «یمام» که یکی از چهار یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی است، یک جوان فلسطینی را در محله «القصبه» تعقیب می‌کردند که در پی آن، یک منزل مسکونی را به محاصره درآورده و با مردم درگیر شدند. نظامیان صهیونیست به این منزل محاصره شده دو موشک شلیک کردند.

در این راستا گروه «سرایاقدس» فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد ابوبکر جنیدی» فرمانده این گردان در شهر نابلس و طی درگیری‌های امروز با نظامیان رژیم اشغالگر  به شهادت رسیده است.

پایان پیام / 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا