بین الملل

اعلام آمادگی روسیه برای افزایش همکاری با نیروی دریایی چین


فرمانده نیروی دریایی روسیه در دیدار با وزیر دفاع چین ضمن تاکید بر آمادگی مسکو برای افزایش همکاری‌های دریایی با پکن، گفت که کشورش خواستار تقویت روابط دوجانبه در همه حوزه‌ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکولای یِومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه که به پکن سفر کرده امروز (دوشنبه) با «لی شانگفو» وزیر دفاع چین دیدار و رایزنی کرد.

وزارت دفاع چین طی بیانیه اعلام کرد که یومنوف در این دیدار از آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌ها با نیروی دریایی چین در همه سطوح خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره گفت: «روسیه آماده گسترش ارتباطات و همکاری با نیروی دریایی چین در همه سطوح و همچنین ادامه رزمایش‌ها و گشت‌زنی مشترک نیروهای دریایی دو کشور است».

این نظامی ارشد روسی توضیح داد: «[روسیه آماده است] به گسترش مبادلات بین نیروی دریایی دو کشور در تمام سطوح، سازماندهی مشترک رویدادهای آموزشی مهم، از جمله تمرینات دریایی و گشت‌زنی‌های مشترک ادامه دهد».

طبق این گزارش، یومنوف با بیان اینکه مسکو آماده است تا به طور مستمر روابط بین دولت‌ها و نیروهای مسلح دو کشور را به سطح جدیدی برساند، تاکید کرد که روسیه برای تقویت همکاری با ارتش چین اهمیت زیادی قائل است.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین اضافه کرد: «روسیه برای تقویت همکاری عملی بین نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و چین در همه زمینه‌ها اهمیت زیادی قائل بوده و آماده است تا هماهنگی نزدیک با چین را حفظ کند و توافقات مهمی را که سران دو کشور به آن رسیدند، به طور پیوسته اجرا کند».

از سوی دیگر، وزیر دفاع چین نیز در دیدار با فرمانده نیروی دریایی روسیه در پکن، درباره رزمایش‌های نظامی و گشت‌زنی مشترک نیروی دریایی دو کشور ابراز امیدواری کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا