بین الملل

اعلام موضع رژیم صهیونیستی درباره مناقشه صحرا

سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش اعلام کرد که این رژیم از استقلال صحرای غربی تحت حاکمیت مراکش حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، دیوید گوورین، سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش در گفتگویی طولانی با “میدیا لاین” از تحولات روابط میان تل‌آویو و رباط و موضعگیری این رژیم درباره صحرای غربی گفت.
گوورین اظهار کرد: موضعگیری اسرائیل درباره درگیری منطقه‌ای مراکش با جبهه پولیساریو روشن است و تل‌آویو از پیشنهاد مراکش برای پایان دادن به این نزاع “بی‌دلیل” حمایت می‌کند.
سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش در پاسخ به این سوال که “اسرائیل چگونه از اقدامات مراکش حمایت خواهد کرد” گفت که این موضوع به زودی و نه دیر مورد بررسی سران دو طرف قرار خواهد گرفت.
این دیپلمات اسرائیلی در ادامه گفت: تل‌آویو برای بررسی مساله صحرا آماده است و این گفتگو در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد و گفتگوهای دوجانبه عمیقی میان مسؤولان دو طرف انجام خواهد شد.
گوورین افزود: روابط میان رباط و تل‌آویو و نیز ارتباط میان یهودیان مراکشی و مراکش به سرعت و در مدت زمانی اندکی پیشرفت کرد.
او در پاسخ به این سوال که “آیا رباط می‌تواند میانجی میان اسرائیل و حماس باشد یا نه” گفت: ما واقعا باور داریم که مراکش می‌تواند همانگونه که در دهه‌های هشتاد و نود قرن گذشته نقش داشت، نقش بسیار مهمی ایفا کند.
سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش افزود: مراکش می‌تواند بار دیگر این نقش را ایفا کند زیرا از روابط بسیار خوبی با اسرائیل و کشورهای عربی برخوردار است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا