بین الملل

افزایش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها و نهادهای اصلی قدرت در آمریکا


یک نظرسنجی مهم سالانه در آمریکا نشان داد اعتماد مردم این کشور به رسانه‌ها و نهادهای اصلی قدرت کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، میزان اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های این کشور همچنان روندی کاهشی را طی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتایج نظرسنجی سالانه موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد که فقط ۱۱ درصد از  آمریکایی‌ها به شبکه‌ها و برنامه‌های خبری تلویزیون «اعتماد زیاد» دارند. این میزان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر طبق نتایج این نظرسنجی فقط ۱۶ درصد از مردم آمریکا به روزنامه‌های این کشور اعتماد دارند که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است.

در این بین، فقط ۵ درصد از جمهوری‌خواهان به روزنامه‌های آمریکایی اعتماد بالایی دارند. این میزان در میان دموکرات‌ها ۳۵ درصد و میان شهروندان مستقل ۱۲ درصد است.

از سوی دیگر، اعتماد دموکرات‌ها و شهروندان مستقل به شبکه‌ها و برنامه‌های خبری تلویزیون نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما این میزان در میان جمهوری‌خواهان افزایش ۲ درصدی را تجربه کرده است.

«دانا هالپر» استاد مطالعات ارتباطات و رسانه در دانشگاه لسلی آمریکا در این‌باره به اسپوتنیک گفت: «فقدان اعتماد به رسانه‌ها، با کاهش اعتماد به دیگر نهادها از جمله دولت همسویی دارد. سال‌ها به مردم گفته‌اند که نمی‌توانندبه این نهادها اعتماد کنند و حالا با توجه به حذف تنظیم مقررات برای رسانه‌ها که راه را برای رسانه‌ها و وب‌سایت‌های حزبی باز کرده است، شمار بالایی از منابع وجود دارند که می‌گویند فقط شبکه ما قابل اعتماد است و بقیه پر از دروغ هستند».

در نظرسنجی سالانه گالوپ، فقط ۷ درصد از آمریکایی‌ها به کنگره اعتماد بالایی دارند که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. اعتماد بالا به نهاد ریاست جمهوری نیز با کاهش شدید ۱۵ درصدی به ۲۳ درصد رسیده است.


کاهش اعتماد آمریکایی‌ها به تمام نهادهای اصلی آمریکا در یک سال گذشته

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا