بین الملل

افزایش مقبولیت حماس در میان فلسطینیان علی رغم جنگ غزه

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جنبش حماس به دلیل تاکید بر مقابله نظامی با دشمن صهیونیست از مقبولیت بالایی در میان فلسطینیان برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه دشمن صهیونیست و رسانه‌ها غربی به دنبال منزوی ساختن جنبش مقاومت فلسطین (حماس) و سایر گروه‌های جهادی فلسطینی از جمله جهاد اسلامی هستند اما جدیدترین نظرسنجی‌ها در میان فلسطینیان نشان می‌دهد تقابل نظامی با دشمن صهیونیست بهترین گزینه از منظر آنها محسوب می‌شود.

بر این اساس، جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده از میان فلسطینیان ساکن در نوار غزه و کرانه باختری نشان می‌دهد ۵۴ درصد از آنها بر این باورند به دلیل نبود آینده سیاسی روشن برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، بهترین ابزار برای مقابله با دشمن صهیونیست دست بردن بر اسلحه است.

همچنین این نظرسنجی نشان داد جنبش حماس ۲ برابر جنبش فتح به رهبری محمود عباس که تشکیلات خودگردان فلسطین را در دست دارد در میان فلسطینیان مقبولیت دارد.

این نظرسنجی که هشت ماه پس از آغاز جنگ در غزه انجام شده است نشان دهنده افزایش ۸ درصدی حمایت از حماس و گزینه نظامی در میان فلسطینیان است. این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با تلاش برای مقصر جلوه دادن حماس در آغاز جنگ غزه، می‌کوشیدند از محبوبیت این جنبش در میان فلسطینیان بکاهند.

ولید الدادوه، مسئول این تحقیقات می‌گوید: این نظرسنجی به روشنی نشان می‌دهد که فلسطینیان از اقدامات و مواضع محمود عباس خشنود نیستند زیرا وی سال هاست که بر مذاکره با صهیونیست‌ها تاکید داشته و در این زمینه نیز به توفیقی دست نیافته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا