بین الملل

افزایش چشمگیر بی خانمان‌ها در لندن به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی تعداد بی خانمان‌ها در پایتخت انگلیس ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده تعداد افرادی که در خیابان ها زندگی می کنند در لندن، پایتخت بریتانیا 24 درصد افزایش یافته است.

در این شرایط صادق خان، شهردار لندن از دولت می خواهد که اجاره خانه ها را مسدود کند و حکم تخلیه برای مستاجران را ممنوع کند.

بر اساس آمار رسمی، تعداد افراد بی خانمان در لندن تقریبا یک چهارم افزایش یافته است. بر اساس تحلیل مقامات محلی، بین آوریل و سپتامبر، 5712 نفر در خیابان های پایتخت بریتانیا زندگی می کردند که 24 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

انتظار می رود که تعداد موارد گزارش نشده به طور قابل توجهی بیشتر باشد. خبرگزاری PA اعلام کرد که که این آمار تنها نمونه‌ای از یک تحلیل بزرگتر است که قرار است امروز منتشر شود. این احتمال وجود دارد که افزایش تعداد افراد بی خانمان نیز در لندن به دلیل افزایش هزینه های زندگی باشد.

صادق خان، شهردار لندن از دولت خواست تا اقدامات فوری برای مقابله با افزایش قبوض و هزینه های مسکن انجام دهد. وی از جمله خواستار توقف اجاره بها و ممنوعیت حکم تحلیه برای مستاجران در کوتاه مدت شد.

از سال 2016، به 13500 نفر برای رهایی از بی خانمانی کمک شده است که این کمک ها از هر ده نفر به هشت نفر به طور دائم انجام شده است. صادق خان گفت، اما فشار مالی فوق‌العاده فقیرترین افراد لندن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: ما همچنان شاهد چرخه معیوب بی خانمان شدن شهروندان در نتیجه این بحران فزاینده هزینه های زندگی هستیم. دولت باید شرایط را بهبود بخشد تا هزاران نفر در زمستان در خیابان ها نمانند.

در ماه سپتامبر، یک مطالعه برای اولین بار به طور قابل اعتماد تعداد افراد بی خانمان در آلمان را هم ثبت کرد. تعداد ثبت شده 37400 نفر و کمتر از حد انتظار بود. با این حال، بسیاری از بی خانمان های پنهان در این آمارها ثبت نمی شوند. از ماه اوت هشدارهایی مبنی بر این که تعداد افرادی که در خیابان ها در آلمان زندگی می کنند نیز به زودی افزایش خواهد یافت، وجود دارد.

اقتصاد بریتانیا در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی مواجه بوده است. جدایی این کشور از اتحادیه اروپا و هزینه‌های ناشی از کنترل همه‌گیری کرونا سبب شده اقتصاد این کشور حدود 20 درصد کوچک‌تر از سال 2020 شود. این در حالی است که به‌تازگی مشکل جهانی گرانی انرژی هم به چالش‌های پیشین بریتانیا اضافه شده است. با وجود آنکه بریتانیا اتکای چندانی به واردات گاز از روسیه ندارد، اما کاهش عرضه انرژی در جهان به‌واسطه جنگ اوکراین سبب وضع وخیمی شده است. به نحوی که افزایش قیمت انرژی نه‌تنها بسیاری از صنایع را در این کشور متأثر کرده، بلکه بر زندگی عادی مردم نیز تأثیرات گسترده‌ای گذاشته است.

به‌تازگی صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرده که تأثیر بحران انرژی بر خانوارهای بریتانیایی سخت‌تر از مردم سایر کشورهای غرب اروپا بوده است. این گزارش تأکید دارد که تفاوت بار هزینه بر خانوارهای کم‌درآمد و ثروتمند در بریتانیا بسیار بیشتر از سایر نقاط اروپاست. علت این امر وابستگی شدید بریتانیا به گاز برای گرم کردن خانه‌ها و تولید برق در دوره افزایش قیمت‌ها بوده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت گاز، تورم در انگلیس را تا 22 درصد نیز افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا